• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS skal forbedre kundetilfredsheten

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Jeg har lagt merke til de morsomme gule skiltene som flere og flere SAS-ansatte har på seg. Viktig å gi ansatte litt "faglig" input i ny og ne - selv om slike kampanjer ofte kan fremstå som svada.

"Smile" handler ikke alene om at smile. Det er også forkortelsen for 5 elementer, der indgår i kampagnen. S "Say hi!" handler om at tage godt imod kunden, mens bogstavet M signalerer "May I help?", hvor SAS-medarbejderne proaktivt skal få øje på kundens behov.

Bogstavet I er en forkortelse for "I´m available", som handler om at være nysgerrig på kunden og vise nærværhed. "Look people in the eyes" gemmer sig bag bogstav L og handler om at være interesseret i kunden som individ og at vise det. Endelig er E udtryk for "Every day, every customer, every visit", der handler om konstant at levere varen.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=53905

Last edited:
Jepp, vi som var på besøk hos SAS i oktober ble presentert for deres nye smilekurs, som også innebærer disse skiltene

Jeg har også lagt merke til de nye skiltene. Men de jeg har sett har hatt slogans som "Today I'm on fire" og lignende.

Jeg har litt sans for sånt jeg. Jeg er en av dem som faktisk tror slikt ubevisst påvirker bæreren (og også leseren).

Back