Jeg har lagt merke til de morsomme gule skiltene som flere og flere SAS-ansatte har på seg. Viktig å gi ansatte litt "faglig" input i ny og ne - selv om slike kampanjer ofte kan fremstå som svada.
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=53905
"Smile" handler ikke alene om at smile. Det er også forkortelsen for 5 elementer, der indgår i kampagnen. S "Say hi!" handler om at tage godt imod kunden, mens bogstavet M signalerer "May I help?", hvor SAS-medarbejderne proaktivt skal få øje på kundens behov.
Bogstavet I er en forkortelse for "I´m available", som handler om at være nysgerrig på kunden og vise nærværhed. "Look people in the eyes" gemmer sig bag bogstav L og handler om at være interesseret i kunden som individ og at vise det. Endelig er E udtryk for "Every day, every customer, every visit", der handler om konstant at levere varen.
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=53905
Last edited: