SAS-sjef: - Å fly bør være gratis

AirbusTrond

ScanFlyer Mile High Club
SAS-sjef: - Å fly bør være gratis

Han er krystallklar på at SAS i større grad må få andre inntekter enn fra billetter.

- Jeg mener jo at det å fly bør være gratis, og så kan vi tjene penger på andre ting. Det er jo en grunn til at Ryanair tjener penger, og det er fordi de har så mange andre inntektskilder.

http://www.na24.no/article3514145.ece

Så i stedet for å betale for å sitte i fred, skal altså kundene tortureres med reklame? Nei takk. Ryanairs reklamer er allerede mer enn nok, synes nå jeg...

Re: SAS-sjef: - Å fly bør være gratis

Vanskelig med å bestemme seg? Det er jo samme mannen som for et halvt år siden gikk ut i avisen og sa at flybilletter var for billig.

Lurer forresten på om han har sniktittet på http://mysasidea.flysas.net/node/1183 ;)

Last edited:

Men en slik filosofi kommer SAS seg nok ikke ut av problemene :P

Nå kommer det: SAS går over til å ta betalt for sete, bagasje osv i billigste billettype. Og dette er det beste tidspunktet for å "breake" det for kundene. Alle skjønner nå at SAS må tjene penger.

Hvilken reklame er det Ryanairs kunder tortureres av? Høres ikke ut som om du noengang har reist Ryanair.
Det har han sikkert ikke. Det jeg ble torturert av forrige uke var att all reklamen var identisk, for flybusselskapet i Italia, noe som var meg helt uvesentlig da jeg var på veg hjem fra Paris. På Tbanen i Oslo pleier jeg ofte å lese på reklamene, som tidtrøyte for å få tide til å gå.

Det har han sikkert ikke. Det jeg ble torturert av forrige uke var att all reklamen var identisk, for flybusselskapet i Italia, noe som var meg helt uvesentlig da jeg var på veg hjem fra Paris. På Tbanen i Oslo pleier jeg ofte å lese på reklamene, som tidtrøyte for å få tide til å gå.
Skjønner fortsatt ikke hvilken reklame det refereres til her som tortur. Den inni flightmagasinet? Reklamen på kofferthylla?

Hvilken reklame er det Ryanairs kunder tortureres av? Høres ikke ut som om du noengang har reist Ryanair.

Jeg har reist med Ryanair mange ganger. Reklamen som møter meg på nettsiden, om bord i flyene og gjennom annonseringer i kabinen, er en av grunnene til at jeg foretrekker andre selskaper, vanligvis. Generelt er jeg dog kanskje over gjennomsnittlig negativt innstilt til reklame som blir pådyttet, og som åpenbart er tanken bak SAS-sjefens ideer her. At de som først er "fanget" om bord i et fly skal utnyttes til fordel for annonsører.

Jeg har for øvrig ikke referert til Ryanair-reklamen mht "tortur", men vil trolig oppleve det hvis det blir så mye målrettet reklame om bord i et fly at billetten er gratis. Da sier det seg selv at det blir ganske massivt.

Generelt er jeg skeptisk når noen snakker om "gratis" - det er uansett noen som betaler for det, til syvende og sist.

Last edited:

Jeg har reist med Ryanair mange ganger. Reklamen som møter meg på nettsiden, om bord i flyene og gjennom annonseringer i kabinen, er en av grunnene til at jeg foretrekker andre selskaper, vanligvis. Generelt er jeg dog kanskje over gjennomsnittlig negativt innstilt til reklame som blir pådyttet,
Jeg har vanligvis slått av reklame i nettleseren så jeg har aldri sette reklame på nettsiden til Ryanair, men jeg slo den på og så noe bannere. Det var uansett langt mindre enn noen online avis for de som valger å ha den påslått.
Og i kabinen står det reklametekst på bagasjehyllene. Bagasjehyllene er stort sett åpne slik at dette ikke synes når man går på flyet og er i nærheten av dem.
Høres mere ut som at har bestemt seg for av prinsipp være mot Ryanair enn at man har funnet noe reelt å klage på, men et er jo opp til enhverå velge. Og det er greit at noen boycotter Ryanair så kan man en sjelden gang ha midtsetet ledig.

Back