LNv22
ScanFlyer Gold
Etter større utvidelser og moderniseringer + + åpent Tokyo Handea HND for full håndtering av long haul trafikk i 2014. Flere av de større flyselskapene flyr nå både til HND, og (enn så lenge) til Tokyo Narita NRT.
Japans transport ministry arbeider for øvrig med å utvikle de to flyplassene i forskjellig retning:
The Japanese government is currently encouraging the use of Haneda for premium business routes and the use of Narita for leisure routes and by low-cost carriers
HND ligger behagelige 50 minutter unna downtown Tokyo med bil. NRT er vel drøye to og en halv time i buss. HND håndterte for øvrig 72 826 862 passasjerer i 2014, hvilket i følge Wikipedia gjør den til verdens 4. travleste flyplass (slått av Atlanta, Beijing og London).
Selv ankom jeg HND fra FRA med LH for to uker siden og crewet var slik jeg forsto det klar over pågående diskusjoner rundt ruten til NRT. LH flyr også for tiden med større (og nyere) materiell på HND kontra NRT; 748i mot 744. Hjemreisen til FRA med ANA sitt premiumprodukt - first square på 77W - var også bare tilgjengelig fra HND.
Har SAS noen planer om å bytte ut NRT til fordel for den nærmere - og forsøksvis mer tilrettelagte for business og premiumreiser - HND?
Japans transport ministry arbeider for øvrig med å utvikle de to flyplassene i forskjellig retning:
The Japanese government is currently encouraging the use of Haneda for premium business routes and the use of Narita for leisure routes and by low-cost carriers
HND ligger behagelige 50 minutter unna downtown Tokyo med bil. NRT er vel drøye to og en halv time i buss. HND håndterte for øvrig 72 826 862 passasjerer i 2014, hvilket i følge Wikipedia gjør den til verdens 4. travleste flyplass (slått av Atlanta, Beijing og London).
Selv ankom jeg HND fra FRA med LH for to uker siden og crewet var slik jeg forsto det klar over pågående diskusjoner rundt ruten til NRT. LH flyr også for tiden med større (og nyere) materiell på HND kontra NRT; 748i mot 744. Hjemreisen til FRA med ANA sitt premiumprodukt - first square på 77W - var også bare tilgjengelig fra HND.
Har SAS noen planer om å bytte ut NRT til fordel for den nærmere - og forsøksvis mer tilrettelagte for business og premiumreiser - HND?
Last edited: