SK SAS tredjeparts lounger (oppsigelser/nye kontrakter)

På FCO er det nå tilgang til Plaza Premium Lounge for SAS reisende med tilgang. Så drypper stadig inn noe nye tredjepartslounger.

På FCO er det nå tilgang til Plaza Premium Lounge for SAS reisende med tilgang. Så drypper stadig inn noe nye tredjepartslounger.

Blir spennende å se om det kan bli en. Ny felles lunge for SkyTeam medlemmer…kanskje kan de overta Star Alliance loungen når ITA/Alitalia joiner Star Alliance neste år…tror neppe man behøver både ITA/Alitalia sin og Star Alliance sin….

Jeg booket en bonustur i Plus til MXP i mai.
I går da jeg booket kom det kun opp loungetilgang i OSL ifm transfer.
I dag i SAS appen ligger det Lounge available på Malpensa - Monteverdi Lounge Terminal 1.

Jeg booket en bonustur i Plus til MXP i mai.
I går da jeg booket kom det kun opp loungetilgang i OSL ifm transfer.
I dag i SAS appen ligger det Lounge available på Malpensa - Monteverdi Lounge Terminal 1.

De har brukt Monteverdi en liten stund nå, testet den forrige uke og helt greit venterom - de har Peroni, espresso og en ismaskin så jeg var happy. Fikk også gate rett ved siden av som alltid er greit. Etter overgang til Skyteam brukte de faktisk Lufthansa sin lounge en stund.

Takk for linken - jeg sjekket ikke godt nok - ute av reiseform som pensjonist :-)

Jeg så bare på Skyteam - og der var ikke SAS listet opp for MXP.

Tidligere reiste jeg mye til Milano, og har tilbrakt mange timer som SAS passasjer i Lufthansa loungen. I en periode da Lufthansa bygget om loungen, fikk jeg som EBP tilgang til Monteverdi

Da ser det ut som BGO loungen også åpnes for SAS passasjerer på utland i følge BA.

På utenlandsterminalen på Bergen lufthavn Flesland vokser i popularitet. Fra 1. oktober får også SAS-passasjerer tilgang.

– Jeg kan bekrefte at vi har økning i antall besøk. Vi får nok enda mer å gjøre når SAS-passasjerene kommer, sier Hanna Victoria Johansen, avdelingsleder på Bergen Lounge.

Det skal innføres fra 1. oktober. Hele artikkelen bak betalingsmur

Med re-introduksjonen av Business Class bør det jo komme på plass flere lounger - i tillegg til de SkyTeam måtte ha.

Bare på utland og ikke på innland. Helt utrolig.
Så hvis man skal til OSL da har man ikke tilgang til lounge, men hvis man skal til ARN eller CPH da har man tilgang til lounge.
Ja, og konseptet innenlands-lounger er jo relatvit nytt ifht de som kun finnes på utland så har vært mer reglen enn unntaket mange steder.

• Like
Reactions: EB
Bare på utland og ikke på innland. Helt utrolig.
Så hvis man skal til OSL da har man ikke tilgang til lounge, men hvis man skal til ARN eller CPH da har man tilgang til lounge.

Det er vanlig med forskjell på business class og premium economy.

Det er vanlig med forskjell på business class og premium economy.

Nå var det ikke hovedpoenget mitt. Men du sier noe der Business class og Premium Economy...
Så hvis de engang i fremtiden bestemmer seg for Business class innlands i Norge. Da kommer de til å bygge lounge på innland i BGO, SVG og TRD.

Nå var det ikke hovedpoenget mitt. Men du sier noe der Business class og Premium Economy...
Så hvis de engang i fremtiden bestemmer seg for Business class innlands i Norge. Da kommer de til å bygge lounge på innland i BGO, SVG og TRD.
Nei, ikke nødvendig vis. Men nå har vi sporet av ifht tredjeparts-lounger...

Back