• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS sier opp 70

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
Internett inn - call senter ut:
70 må slutte i SAS Braathens
Hver tredje flybillett med SAS Braathens selges via internett. Nå kutter selskapet 70 stillinger salgsorganisasjonen - 50 i Oslo og 20 i Stavanger.

Stadig flere kjøper flybilletene via internet. Hos SAS Braathens selges nå hver tredje billett via nettet. Selskapet kutter derfor 70 stillinger i avdelingen for billettsalg - 50 i Oslo og 20 i Stavanger, melder NRK.
http://www.boarding.no/art.asp?id=15601

Ikke uventet... Setter vel også påstandene rundt SAS + Internett i et annet lys...

Hvilke påstander er det??

Som nevnt i en annen tråd tror jeg også det vil bli bruk for færre av bakkeansatte i terminalene framover også.

Man har vel nærmest (med rette) ledd av SAS sine internettsider og/eller muligheter for å bestille. Dagens nyhet om oppsigelser viser vel at passasjerene klarer å bruke sidene ganske så bra...

Sidene til SAS er ganske dårlige. Sidene trenger ikke være gode selv om kundene klarer å bestille reiser på den.
Synes bestillingsfunksjonen til SAS er dårlig, gir ingen oversikt over billigere alternativer dagen før/etter, av en eller annen grunn kan man om en skal reise fra f.eks Stavanger til Stockholm ikke se hva prisen på reisen er før man har valgt avgang etc og gått videre, dette gjelder for mange destinasjoner.

DY , for your info.. hvis du velger svg->stockholm Arlanda, så får du fram en mye bedre oversikt..

undertegnede er en av de som står i fare for å miste jobben.. jeg kan ikke akkurat si at jeg liker utsiktene..

Originally posted by Scanor
DY , for your info.. hvis du velger svg->stockholm Arlanda, så får du fram en mye bedre oversikt..

undertegnede er en av de som står i fare for å miste jobben.. jeg kan ikke akkurat si at jeg liker utsiktene..
Aha! Jeg valgte Stokholm.... Dette var bedre. Kanskje det er akkurat det samme til f.eks London...at en må spesifisere hvilken flyplass for å få opp prisene? Takk for info fra en "fagmann". Hvorfor er det forresten gjort slik? Virker ikke særlig brukervennlig. Jamfør andre tråder om SAS sin internettside:)

jo bare hygglig å kunne hjelpe :)

Det er samme på London også, aner ikke hvorfor det er sånn, tror det har noe med scriptet som brukes til å "lese" amadeus. Etter det jeg vet så er dette en tjeneste som kjøpes inn til BUSK, vi har stortsett bare laget det visuelle designet på den

Back