SAS rutekart

*kremt*
En stund siden Heli-Trans hadde den charteren nå - se i din egen signatur, HS = Direktflyg ;)

En stund siden innlegget ble skrevet også ;) Men Helitrans (HTA) flyr faktisk fremdeles KSU - TRD, på tirsdager og onsdager... avogtil :rolleyes:

Dette er en av de store ulempene med slike interaktive kart, da de krever en meget tett oppfølging på grunn av alle endringer som skjer i ruteprogrammet.
For å holde slike "live" til enhver tid, kreves det at enten ett team eller våkne enkeltpersoner er på hugget til enhver tid.

Nope. Det krever bare en skikkelig integrasjon mot en rutedatabase som jeg er helt overbevist om at selskapene har, og noe halvgod programmering.

Som Farmer er inne på krever dette og andre oppdateringer som f.eks. flyflåten som listes opp i Scanorama mye ressurser , men folk finner da fram likevel?

Rutekartet er en relativt liten engangsjobb for at det hele skal holde seg selv oppdatert automagisk. Om noen er interessert i et tilbud for å spare mange kroner på sikt, kan de PM-e meg. :)

Nope. Det krever bare en skikkelig integrasjon mot en rutedatabase som jeg er helt overbevist om at selskapene har, og noe halvgod programmering.

100% enig, dette er noe som i hovedsak gjoeres engang - sette opp en solid XML feed fra Rute Databasen....og et Flash drevet kart....for et av forsknings prosjektene vaare har vi en slik loesning.....Flash leser en XML feed som inneholder hvor forskningen skjer og legger dette ut paa et verdenskart...naar et nytt prosjekt startes oppdaters kartet uten innbladning fra brukerne....

Problemet er at SAS' nettsider åpenbart er bygget opp med utgangspunkt i manuell redigering av alt stoff. Derfor er det mye stoff som har 'gått ut på dato', på de skandinaviske sidene - men ikke minst også på internasjonale sider. På tide med en skikkelig skjerpings fra SAS' side! Jeg finner for øvrig svært mange orddelingsfeil på de norske sidene!

Og de bør speede opp bookingmotoren betraktelig. Tar jo flere sekunder iforhold til konkurrenten.

En grunn til at jeg bruker wideroe.no, men utseendemessig liker jeg sas.no.

En stund siden innlegget ble skrevet også ;) Men Helitrans (HTA) flyr faktisk fremdeles KSU - TRD, på tirsdager og onsdager... avogtil :rolleyes:

Det har du helt rett i *bøye meg i støvet*
Til moderatorer: Det er nettopp p.g.a. slikt at det burde være regler *mot* å løfte eldgamle tråder. Om en tråd har noen måneder på nakken så kan den godt ligge der den ligger.

Back