Sas rute Oslo - New York via Arlanda i vinter

Sikkert Vizeum som har lagt ut en liten "drittpakke" mot SAS ifbm DY sin presentasjon av kvartalsresultatet?
 
Sikkert Vizeum som har lagt ut en liten "drittpakke" mot SAS ifbm DY sin presentasjon av kvartalsresultatet?

Sikkert. Eller i det minste en gedigen konspirasjonsteori mot SAS....;)
 
Last edited:
La meg korrigere: Jeg, som er opptatt av luftfart og mer enn gjennomsnittlig orientert om hva som foregår, klarer ikke å lese noe annet enn at denne flygningen skal gå daglig.

Pussig at man i mange andre sammenhenger er så usedvanlig opptatte av at selskapene skal være presise i sine formuleringer, mens man andre ganger ikke klarer å se at det er et problem at man "glemmer" visse presiseringer. Nu vel, slik er vel verden....:rolleyes:

I denne saken har SAS vært krystallklare hele veien.
Hvordan du ikke har fått dette med deg er derimot betenkelig da du som du sier er opptatt av luftfart og mer en gjenommsnittlig orientert.
Dette har vært sagt fra SAS flere ganger, i flere pressekonferanser, og senest ved fremmelggelsen av resultat for første kvartal.
Men for all del, det er sommer, suppe smaker godt. Spesielt laget på agurknyheter.
 
I denne saken har SAS vært krystallklare hele veien.
Hvordan du ikke har fått dette med deg er derimot betenkelig da du som du sier er opptatt av luftfart og mer en gjenommsnittlig orientert.
Dette har vært sagt fra SAS flere ganger, i flere pressekonferanser, og senest ved fremmelggelsen av resultat for første kvartal.
Men for all del, det er sommer, suppe smaker godt. Spesielt laget på agurknyheter.

Hvis du leser det jeg skriver så skriver jeg at jeg ikke kan se av pressemeldingen til SAS at denne ruten skal gå noe annet enn daglig. Jeg skriver også i en post at jeg er fullt klar over at ruten ikke skal gå daglig, men at jeg også forstår at man ut fra SAS sin pressemelding ved oppstart 28. Mars ikke kan lese annet enn at denne ruten skal flys daglig. Se innlegg litt tidligere i denne tråden. Annet var det ikke.
 
Forstår ikke helt problemet her. Man kan fly med SAS de dagene de flyr, og hvis man ønsker å fly direkte en av de andre tre ukedagene, kan man velge CO/UA.
 
Dette minner meg litt om South Park-episoden hvor alle unntatt Kyle leser grundig igjennom disclaimerne fra Apple og Microsoft før de klikker OK ...
 
Man leter med lys og lykter for å finne noe negativt om SAS gitt.....

Jeg blir rimelig oppgitt over denne typen kommentarer. Jeg vil karakterisere dette som ren sutring.

Fakta er at SAS sin egen pressemelding på oppstartsdagen konstaterer at denne ruten skal flys daglig. Disclaimerne finnes ikke i den meldingen, men er sikkert kommet i ettertid ved flere anledninger. Det er nok sikkert at de ikke mente å skulle fly daglig, og det er sikkert mange gode grunner til at de ikke trenger å fly daglig. Kanskje oppfattes dette som konspirasjon og ønske om å finne noe negativt om SAS. Det var iallefall ikke min hensikt. Jeg vil oppfordre folk til å være litt mindre såre og litt mindre opptatte av å identifisere konspirasjoner og det som verre er. Av og til er det som skrives ikke vondt ment i det hele tatt.
 
Pressemeldinger er alltid vanskelig, tilstrekkelig informasjon må gis - og skal ikke bare være en reklameplakat. Allerede på tidspunktet pressemelding ble utstedt visste SAS at det ble en reduksjon i vinterprogrammet 2011/2012, og burde ha nevnt dette i pressemeldingen. Nå gjorde de ikke det, og må da også regne med at når dette kommer frem så vil det medføre negativ omtale av selskapet. Det skjedde i dag i landets største avis.

Det var SAS selv som valgte å overselge nyheten, og å legge ut en reklameplakat som pressemelding. De kunne valgt å nevne at det ble en reduksjon i vinteresesongen på grunn av periodisk vedlikehold av flyene med bare en setning. Det hadde fremdeles vært en massiv positiv nyhet for potensielle norske passasjerer. Den eneste forskjellen hadde vært at negativ presse hadde vært unngått.
 
Ærlig talt skjønner jeg ikke hvorfor dette skal være et problem. Da f eks DY åpnet sin sesongrute mellom BGO og TOS kan jeg ikke heller huske at det var poengtert så mye at den ikke går om vinteren, men husker heller ikke oppslag av typen "Kjos kutter ut Bergen" i Nordlys. Det samme skjer vel hvert halvår uten at det oppfattes så problematisk.
 
Kanskje fordi Norwegian er presise i sine pressemeldinger - og det skjer allerede i overskriften. Her er et eksempel fra 26. januar i år med denne overskriften:
"Nye sommerruter fra Gardermoen – flere direktefly i Nord-Norge"
Og mer presisering kommer det for å forklare hva menes med flere direktefly i Nord-Norge

Nye reisemuligheter i Nord-Norge
De nye Nord-Norge rutene vil være helårs, og gå mellom Alta og Oslo via Tromsø og mellom Bardufoss og Oslo via Bodø. Dermed får de reisende fra Alta den lenge etterspurte direkteruten til Tromsø og tilsvarende får reisende mellom Bardufoss og Bodø direktefly. Reisende som skal videre til Oslo vil kunne sitte om bord i flyet mens passasjerer fra Alta og Bardufoss går av, slik at tiden på bakken kun vil være 20 minutter.

Norwegian starter også sommerrute Lakselv-Oslo i perioden 27. juni til 12. august med tre ukentlige avganger.

Jeg har skråstillt periodepresiseringene i pressemeldingen.
 
Jeg kan ikke se noe om at det er snakk om ei sesongrute der. For all del, jeg er enig at SAS kunne jo vært på den sikre sida og sagt noe om sesongjusteringer i den opprinnelige pressemeldingen, men, som sagt, ærlig talt forstår jeg ikke oppstyret.

Jeg er jo tilbøyelig til å være enig i at det ikke står om liv i denne saken....;) På den annen side så diskuteres det jo mange saker her som er minst like lite betydningsfull som denne saken.:)
 
Kanskje jeg kan vise til et eksempel fra i dag - sorry, i går siden det nå er over midnatt og i praksis en ny dag

Release Date:2011-07-14
Air Southwest to cease operations at Plymouth and Newquay
Air Southwest has taken a decision to cease all its Plymouth services from September 14. The Newquay flights have been reviewed at length, but are not viable on their own without the association with Plymouth. As a consequence, Newquay routes to Glasgow, Guernsey, Jersey and Manchester will also end on the same date.

Newquay services to Aberdeen, Bristol, Cork, Dublin and Leeds Bradford will end on September 30, which regrettably will be the last day of Air Southwest branded flights.

Air Southwest was planning to operate while Plymouth Airport remained open, however, despite our original hopes, Air Southwest forward bookings are significantly lower than required and the level of demand is not financially viable.

All passengers booked to fly after these dates will be fully refunded.

We apologise for the inconvenience caused, and thank you for supporting Air Southwest.

Veldig bra presisert, men en massiv negativ omtale har det medført - spesielt på Newquay. Etter 30. september vil de bare ha noen daglige flybe-avganger til henholdsvis Gatwick og Edinburgh. bmiBaby stopper deres flighter til East Midlands i begynnelsen av september og til Manchester er det slutt i slutten av oktober. Dermed blir det Skybus til Isle of Scilly og disse få flybe-flighten til vinteren og spørsmålet er om også Newquay legges ned, ikke bare Plymouth.
 
Back
Top