SAS returnerer til London Stansted

SAS retur til STN

LGW er også slot regulert. Dessuten er konkurransen og prisene til London presset, så er nok andre steder å prioritere kapasiteten, så jeg er usikker på hvor lurt det er å starte en rute til STN

Men da vet vi hvor den siste sloten i tillegg til SVG forsvant på LHR, når da en avgang fra CPH flyttes til STN

Last edited:
Re: SAS retur til STN

Ikke så ille fra STN. Nye tog hvert 15 min ( ikke skrangletog lenger ) til Liverpool Street .. Deretter subway...

For oss som ikke kommer oss bak betalingsmuren. Hva står det der? Kun den ene avgangen, eller er det en større operasjon på gang?

SAS åpner København-London/Stansted fra 8. april. Avgang fra København er kl. 12.20 (SK519) med retur kl. 14.00 (SK520). Ruten flys på mandager, onsdager, fredager, lørdager og søndager. Satt opp med Airbus A319-100.

SAS fløy for øvrig Stockholm-London/Stansted på slutten av 1990-tallet, København-London/Stansted på begynnelsen av 2000-tallet og Göteborg-London/Stansted i 2015.

Last edited:
SAS retur til STN

Men da vet vi hvor den siste sloten i tillegg til SVG forsvant på LHR, når da en avgang fra CPH flyttes til STN

Ser vi på flytidene, er dette en syvende avgang fra København til London og ikke en flytting. Det kan selvsagt endre seg. Men det ligger foreløpig ikke inne rutekutt på København-London/Heathrow. Man skulle kanskje tro at avgangen kl. 12.05 til Heathrow ville blitt erstattet av den nye Stansted-avgangen kl. 12.20, men den ligger ennå inne.

Last edited:

STN-ruten blir i direkte konkurranse med FR. Det blir spennende.

Espen

Veldig underlig. STN er kjent som flyplassen for Ryanair. Og andre LC-carriers. Det virker som om nettverks-selskapet SAS, er i ferd å miste sitt image. Med den sterke konkurransen på de uttallige rutene til London, så skjønner jeg ikke hvorfor noen vil reise til STN. Hvis da ikke prisene er mye lavere. Men det er vel omtrent umulig, med det tilbudet, som allerede finnes. -Men hatten av, hvis SAS klarer å levere like lave priser, uten å tape på det, i konkurranse med Ryanair.

Ikke alle som skal til sentrum. STN er et godt utgangspunkt for de som skal til f.eks. Cambridge og områdene mello London og Birmingham. M11 passerer STN så veldig greit hvis du skal ha leiebil.

På den annen side, så har SAS prøvd STN før og feilet, men flyplassen er jo langt mer tilgjengelig enn den var før - så kanskje tiden er moden nå?

Med mindre man skal til Cambridge eller Essex er det liten grunn til å dra til Stansted. Selv om flyplassen transportmessig er OK for flere, er det en flyplass så til de grader preget av Ryanair og budsjettreisende at en reguler reisende får stressanfall uten like av terminalen. Med all respekt, jeg har aldri blitt angrepet av så mange ryggsekker i vill bevegelse, aldri stått i tregere gåkø bak passasjerer med evig med tid, som ved denne flyplassen (som jeg dessverre ikke kommer unna enkelte ganger).

Birmingham har egen flyplass. Å dra til Stansted for å komme til Birmingham fra CPH når SAS flyr nonstop CPH-BHX er vel for spesielt interesserte.

Det jeg HADDE likt var et comeback på LCY. Kjenner mange som hadde tatt den ruten. Rett utrolig i mine øyne at STN, av alle, får nok et forsøk foran denne.

Ha, ha.. Fruen og jeg tok en dagstur til STN for å teste FR etter deres ankomst til OSL for å teste dem.. Med kun en tom ryggsekk, også tom tilbake.

Ankomst gikk som en drøm. Immigration og toll gjort unna på et par minutter. Rett ut og ned ei trapp ombord i toget. Billett kjøpt på nettet.

Toget tilbake og superrask security og inn i terminalen.

Hver vei ingen plagsomme ryggsekker...

Vi passerer LHR T2 flere ganger i året siden vi flyr alltid UA til USA ( SK dit eller hjem ). Enorme korridorer. Fæl, sein, pirkete security :cry:...

MEN herlige lounger, SQ og LH.... Så der vinner LHR T2.

Men skal vi til London på tur tar vi gjerne FR hvis billig...:up:

Ha, ha.. Fruen og jeg tok en dagstur til STN for å teste FR etter deres ankomst til OSL for å teste dem.. Med kun en tom ryggsekk, også tom tilbake.

Ankomst gikk som en drøm. Immigration og toll gjort unna på et par minutter. Rett ut og ned ei trapp ombord i toget. Billett kjøpt på nettet.

Toget tilbake og superrask security og inn i terminalen.

Hver vei ingen plagsomme ryggsekker...

Vi passerer LHR T2 flere ganger i året siden vi flyr alltid UA til USA ( SK dit eller hjem ). Enorme korridorer. Fæl, sein, pirkete security :cry:...

MEN herlige lounger, SQ og LH.... Så der vinner LHR T2.

Men skal vi til London på tur tar vi gjerne FR hvis billig...:up:

Vær så snill å fortelle meg dag og tid og jeg skal bestille mine billetter fra STN deretter.

Men mer seriøst, tror det er en viss forskjell mellom turister med god tid og oss som må bruke flyplassen med stress. Er noe med øyeblikksbildet. Selv om du normalt kanskje er i samme reisegruppe som meg så blir det jo litt annerledes når du ikke har noe du skal nå

Daffe rundt i nissenbrakker på STN er over og ut for meg. De kunne omtrent ha valgt hva som helst annet "London" istedenfor.

STN har jo samme ubemannede "trikk" som f.eks. CDG - nesten like gøy som å fly jo :-)
Også veldig positivt overrasket over selve terminalen, hvor effektiv flyplass det er både i sikkerhetskontroll og passkontroll. Praktisk og komfortabelt å ta tog til sentrum. Fikk ladet opp mobil på toget så veldig kjekt. :-)

Ikke så ille fra STN. Nye tog hvert 15 min ( ikke skrangletog lenger ) til Liverpool Street .. Deretter subway...
Men toget tar 53 minutter... mot 15 minutter fra Heathrow. Og ikke forvent noen lounge på flyplassen.

Men Stansted er jo greit om man skal til Cambridge, Ely eller Peterborough.

Tror nok det vil være kunder som ikke følger med og lar seg lure av SAS.

Men toget tar 53 minutter... mot 15 minutter fra Heathrow. Og ikke forvent noen lounge på flyplassen.

.

Tube'n til Piccadilly tar like lang tid .. HExpress er greit hvis du skal til området rundt Paddington.

Det kommer helt an på hvor du skal ...

Men Stansted er jo greit om man skal til Cambridge, Ely eller Peterborough.

Tror nok det vil være kunder som ikke følger med og lar seg lure av SAS.
Tar lengre tid til Heathrow fra Liverpool Street enn det tar til STN :colgate:

Back