• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS-resultatet 2004 er ute!

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
SAS steg merkbart idag på børsen, og det samme gjorde Norwegian. Bra for alle.....
 
Originally posted by Farmer
For å gjøre det store underskuddet litt mer håndterlig mht til tall, så tilsvarer dette et tap på 4,9 mill.. pr dag !!

Å ta et underskudd og dele på 365 sier vel egentlig ikke så mye. Det kommer svært an på omsetningen. (4,9 mill pr dag i et år er ikke så mye for American Airlines, men for Cato Air ville det vært verre...)

Men et mer anvendelig tall, er at SAS tapte 58 kroner og 65 øre pr. passasjer i fjor. (1,9 milliarder delt på 32.4 mill. pax)

Med samme passasjertall, skal man altså ikke tjene mer enn ca. 15 kroner pr. pax før overskuddet blir på en halv milliard. Vi får håpe det er oppnåelig i løpet av 2005.

Dette er hva jeg synes er mest fascinerende ved flyselskaper: Det er et enormt apparat i gang, hvor trikset egentlig "bare" er å trekke disse 10-20 kronene i fortjeneste ut av hver flybillett.
 
Originally posted by Pooh
Originally posted by Farmer
For å gjøre det store underskuddet litt mer håndterlig mht til tall, så tilsvarer dette et tap på 4,9 mill.. pr dag !!

Å ta et underskudd og dele på 365 sier vel egentlig ikke så mye. Det kommer svært an på omsetningen. (4,9 mill pr dag i et år er ikke så mye for American Airlines, men for Cato Air ville det vært verre...)

Men et mer anvendelig tall, er at SAS tapte 58 kroner og 65 øre pr. passasjer i fjor. (1,9 milliarder delt på 32.4 mill. pax)

Med samme passasjertall, skal man altså ikke tjene mer enn ca. 15 kroner pr. pax før overskuddet blir på en halv milliard. Vi får håpe det er oppnåelig i løpet av 2005.

Dette er hva jeg synes er mest fascinerende ved flyselskaper: Det er et enormt apparat i gang, hvor trikset egentlig "bare" er å trekke disse 10-20 kronene i fortjeneste ut av hver flybillett.
Det kommer vel snart en ekstra avgift på ca 20,-kr da:)

Tips:
I Sverige er det gratis å ringe SAS, ved å innføre samme takst som i Norge så hadde en nesten tjent inn ca halvparten av disse 15-20,-kr
 
Originally posted by DY

Tips:
I Sverige er det gratis å ringe SAS, ved å innføre samme takst som i Norge så hadde en nesten tjent inn ca halvparten av disse 15-20,-kr

Dårlig tips. Ettersom det ikke er riktig. :D
 
Originally posted by Superhai
Originally posted by DY

Tips:
I Sverige er det gratis å ringe SAS, ved å innføre samme takst som i Norge så hadde en nesten tjent inn ca halvparten av disse 15-20,-kr

Dårlig tips. Ettersom det ikke er riktig. :D
Ja helt rett. SAS har endret dette. Det er jeg som ikek var oppdatert. Tidligere kunne en ringe gratis i Sverige. Men å ringe til SAS i Sverige koster svensk lokaltakst. Å ringe SAS i Norge koster 39 øre minuttet. (ca 2,5 ganger mer enn vanlig lokaltakst i Norge).
 
Back
Top