SAS relanserer CloudShop

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
SAS har relansert CloudShop med konseptene CloudShop Café og CloudShop Store som skal gjelde for alle SAS-flyvninger.

Det har blitt laget en felles CloudShop-katalog som både inneholder mat, drikke og varer for salg på alle skandinaviske og europeiske ruter. Shop Now!-katalogen utgår og det blir samme meny og vareutvalg for hele SAS, med andre ord ikke differensierte menyer i Sverige, Danmark og Norge.

Det har i tillegg blitt laget en enklere meny på innenlandsreiser som ligger i stollommen (og som ikke er en del av SAS Magasinet). På norsk innenriks innebærer den nye menyen lavere priser på mat og drikke.

Så de hadde nye "kasseapparater" fra SVG-OSL på søndag. Og ikke minst, en skikkelig god muffins. Mye bedre enn de gamle vassne, og da gjør det ikke noe at prisen har gått opp 30%

Prisen på muffins har gått opp, men en del annet har gått ned, f.eks. mineralvann og øl.

Last edited:
Jeg syns synd på kabinpersonalet som nå har fått ganske spesielle priser å forholde seg til. Mange av artiklene koster 18 og 22 kr. Muffins får man til den sexy prisen av 26 kr. Det blir mye veksling om bord!

Godt å se at Ringnes har blitt kastet ut til fordel for Carlsberg.

Fy ! :old Ikke rart det har blitt billigere. :drunk: Og ikke Farris, men Ramlausa. Svenskt selskap, dette, tror jeg. ^_^

Merkelig at de ikke klarer å runde av til 5-kroningen, ja. 18 kroner er en usedvanlig dum pris, spesielt i lufta i et trangt flysete.

Ellers synes jeg et mer eksklusivt sjokoladeutvalg hadde vært bedre. Freia Melkesjokolade finnes jo overalt, og jeg skjønner ikke hvorfor noen skulle ønske å kjøpe det om bord i et fly.

Last edited:
Og ikke Farris, men Ramlausa. Svenskt selskap, dette, tror jeg. ^_^

Ramlösa ;) och detta har serverats på flighter ut från CPH också. Ser mycket som verkar bättre än i förra utgåvan av "molnshoppen" men det lämnar ännu en del att önska.

Og ikke Farris, men Ramlausa. Svenskt selskap, dette, tror jeg. ^_^

SAS har hatt Ramlösa lenge - om de skal ha Farris må de jo også ha Pepsi. Ellers ser jeg at også SAS er i gang med tapas. Se menyen for europeiske ruter her: http://viewer.zmags.com/publication/505120a3#/505120a3/4

Er for øvrig enig i at det er håpløst med priser som ikke er rundet av, men stort sett kommer det nordmenn til gode gjennom lavere priser.

Last edited:
Ramlösa ;) och detta har serverats på flighter ut från CPH också. Ser mycket som verkar bättre än i förra utgåvan av "molnshoppen" men det lämnar ännu en del att önska.

På nynorsk heter det Ramlausa :p (løs=laus) ... Det er jo vel så bra som Farris, så helt greit dét. Det skal dere ha!

Hei

Blir det baguett servering på reiser i Sør Norge også, og ikke bare på flygninger til og fra Nord Norge?

Hilsen en som reiser mye mellom OSL og TRD :-)

Takk for at noen la ut menyen, så ikke på den på søndag. Flott at noe blir billigere også.
Men for å "forsvare" at jeg liker dyrere muffins, så er jeg prinsipielt tilhenger av å ha mulighet til å betale noen prosent mer hvis jeg får en vare som er bedre.

Det er for eksempel grunn til å velge SAS fremfor LCC'er.

Fin meny, og så får jeg bare håpe de en gang i blandt har noe av det det er bilder av. Det skjer jo ikke hver dag.

BTW: PEOPLEEXPRESS - Det står ihvertfall at sandwich value pack kun er til Nord Norge. Tipper det gjelder sandwichen uten value også.

Jeg syns synd på kabinpersonalet som nå har fått ganske spesielle priser å forholde seg til. Mange av artiklene koster 18 og 22 kr. Muffins får man til den sexy prisen av 26 kr. Det blir mye veksling om bord!

Bruk kort. Kan ikke huske sist jeg betalte med cash ombord hos SAS

Fy ! :old Ikke rart det har blitt billigere. :drunk: Og ikke Farris, men Ramlausa. Svenskt selskap, dette, tror jeg. ^_^

Nå vet jeg ikke hvor de skal source den Carlsbergen man skal få servert på flygninger utifra Oslo fra, men den Carlsbergen man kjøper i Norge er brygget på samme bryggeri og tappet på samme tappelinje som Ringnes, på Ringnes Gjelleråsen

SAS har hatt Ramlösa lenge - om de skal ha Farris må de jo også ha Pepsi. Ellers ser jeg at også SAS er i gang med tapas.

Nei, både Farris og Ramlösa er Carlsbergprodukter, akurat som Pepsi i Norge og Sverige

Ikke noe problem med 18,- og 26,- når man samtidig blir oppfordret til å betale med kort...også her blir det "0,-" les: null veksling.

Så har du sabotørene da, som synes bob er teit, og derfor betaler med 1000-lapper. Og ikke minst utlendinger som tok ut 3000kr i store lapper før de forlot hjemlandet. Var en fra østeuropa som nesten fikk maten gratis fordi de allerede hadde pakket ut / servert den, og ikke kunne veksle hans 1000-seddel. Til slutt greide de dog å stable på beina nok 100 og 50 lapper, samt et lass 20-kroninger. Han var ikke helt happy med å få så mye småveksel, men dog...

Synes den "tapasen" for desember måned så bra ut, med et bra skandinavisk tilsnitt. Men når ble røkt laks, hardkokt egg, sild og rugbrød "tapas"?

Jeg kan sterkt anbefale tapasen for november ihvertfall. Hadde den og rødvin to ganger i helgen og det var skikkelig godt.

Kan desverre ikke si jeg deler AirbusTero's glede over desember-varianten med sild og laks, men håper de fortsetter med "normal" tapas igjen etterpå.

Med fare for å høres ut som et muffinsmonster - det har skjedd guffne saker med Cloud Shop utvalget til SAS.

Jeg var jo henrykt over de nye Muffinene de hadde, og synes det var helt ok at prisen gikk opp til 25,- når kvaliteten økte.

Så igår skjedde det gufne saker. Jeg var på vei til Ålesund og hadde på forhånd opparbeidet en vill forventning til å skyve innpå en digg muffin. 25 kroner lå klar i labben og jeg hadde sikret meg stol 1c så jeg fikk først.

Skuffelsen var da gigantisk når det de hadde i vogna plutselig var de gamle og til sammenligning NI-KJIPE Aunt Mables muffinene. De smaker jo sukker, vann og blåbæressens.

Dette til tross for at menyen fortsatt har avbildet de gode muffinene, og prisen ikke er satt ned igjen. Fysjom.

Ja, det er faktisk på tide med en "relanseringen" igjen, for kvalliteten har tapt seg i det siste. Salaten jeg fikk sist, var ikke akurat på topp :(

Back