SAS reklame - "We are travelers"

Synes videoen bare var merkelig. Dårlig køkultur og folk som går i tillatte og ikke tillatte soner (som under vingene) til et fly som står der med dørene igjen? Zombier?

BAs er jo i en helt annen liga, spør du meg..

Foreleseren min i merkevareledelse var ikke helt fan av denne SAS-reklamen. Han synes ikke noe om reklamer som ikke forteller noe om hva "jeg" som kunde har av fordeler om man velger det eller det merket.

Da skrotes dette konseptet til fordel til det nye ''journeys that matter''
https://kampanje.com/markedsforing/...ingene-etter-atte-ar---det-var-ikke-selvsagt/

Personlig forstod jeg meg ikke helt på den gamle, og det her synes jeg ikke er noe bedre. Synes på en måte at de blir mindre og mindre skandinaviske i reklamene sine, isteden for å bruke scener med typ et barnebarn og en besteforelder i Ålesund (som er mer kjent og kjært) viser de scener fra land selskapet vel knapt flyr til (?) eller som i det minste er et lite stykke unna. Noen kan sikkert relatere seg til disse snodige scenene i reklamen, men når den viktigste trafikken deres er innenfor Skandinavia, burde de etter min mening isteden bruke skandinaviske omgivelser. Nettopp for at mannen i gata skal kunne relatere seg til den, for meg blir det litt kunstig rett og slett, og jeg føler ikke budskapet kommer helt frem.

Last edited:
Intetsigende reklame. Hadde det ikke vært for et kort klipp fra en flykabin på slutten, kunne dette vært reklame for hva som helst, eller et hvilket om helst selskap. Men men, den er ihvertfall bedre enn den forrige katastrofen.

Back