Sas - regler for innsjekk av bagasje.

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
Hei og hå.
Jeg vet det står å lese på nettet at jeg som EBG kan sjekke inn 40 kg på intra-Europe flyvninger.

Men jeg synes jo det høres sykt mye ut. Jeg trenger egentlig å sjekke inn 4 kolli på tilsammen 35 kg, hvorav det tyngste er på 25 kg til Paris neste helg. Stemmer det virkelig at det er innenfor grensen?

(Ja, jeg har lest Ryanair tråden med 8000,- i overvekt ;)

Man kan med økonomibillett sjekke inn 20 kg bagasje og med fullprisbillett sjekke inn 30 kg. Med søvkort får man 10 kg i tillegg (med SAS, Widerøe og Blue1) og med gullkort får man 20 kg i tilegg (Star Alliance). You do the math ;)

Eurobonus Gold-kunder har 20 kg ekstra innsjekket fribagasje på både innland og utland (1 kolli til USA eller hvor ”Piece concept” er gjeldende), uavhengig av bookingklasse når de reise med SAS, Widerøe, Blue1 og andre selskaper i Star Alliance.

... så står det 20k i billetten din har du 40, ja ....

Det er ikke begrensning slik at 4 kolli er for mye altså? Det står det nemlig ingenting om.

Hey! Vi snakker SAS her. Har du gullkort blir du behandlet deretter. Faktisk fikk jeg gjennom 50 kg. i forrige uke - og jeg fikk også et stort smil på kjøpet!

Det er ikke begrensning slik at 4 kolli er for mye altså? Det står det nemlig ingenting om.
Skal Fnate ha med seg litt for mye Cola og sjokkis på tur? pass på så han ikke går seg bort i alle koffertene :lol:

For å sette det på spissen, skal du ha med 35 kg så kan du faktisk sende 35 stk bagasje på 1 kg eller 70 stk bagasje på 500gram osv....Ingen begrensinger på antall kolli så lenge du ikke skal til et piece consept land (USA, Canada etc.) :colgate:

For å sette det på spissen, skal du ha med 35 kg så kan du faktisk sende 35 stk bagasje på 1 kg eller 70 stk bagasje på 500gram osv....Ingen begrensinger på antall kolli så lenge du ikke skal til et piece consept land (USA, Canada etc.) :colgate:

Haha! Hadde likt å sett insjekkingsdama om jeg hadde stilt opp med 70 kofferter på 500g... :lol: Lurer på om det hadde vært plass i flyet :rolleyes:

Nå er vel ikke dette helt rett, ettersom 32kg vel er maks vekt på et kolli uansett?

Back