• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS Q3 2017 - Bedre enn ventet

FY2020 for SAS går vel fra november 2019 til oktober 2020.

I mellomtiden bør de nok ha et svar på om de skal ha flere haul-fly en de 8 maskinene i bestilling. De er også nødt til å bestemme seg for hva de skal gjøre med short-haul.
 
Dette viser tydelig at det må kuttes og spares enda mer på crew....

Det viser at man nå har muligheten til å få tilbake troverdigheten hos finansinstitusjonene og dermed få bedre rater når 737'ene skal fornyes. Og tror du ikke SAS på flekken hadde sikret seg et knippe langdistansefly nå hvis de hadde hatt midler? Det er svinedyrt å være fattig, det har SAS virkelig fått merke de siste 5 årene.

Den sørgelige realitet er at grep som tidligere var urealistiske nå må tas, og det er å håpe at de ihvertfall er redeligere i ansettelsesforholdene sørpå enn det konkurrenten har vært. Og om de også kan bruke dem til ekspansjon i ikke-skandinaviske markeder ville det vært flott. Men la dem komme igang først ...
 
Det viser at man nå har muligheten til å få tilbake troverdigheten hos finansinstitusjonene og dermed få bedre rater når 737'ene skal fornyes. Og tror du ikke SAS på flekken hadde sikret seg et knippe langdistansefly nå hvis de hadde hatt midler? Det er svinedyrt å være fattig, det har SAS virkelig fått merke de siste 5 årene.

Den sørgelige realitet er at grep som tidligere var urealistiske nå må tas, og det er å håpe at de ihvertfall er redeligere i ansettelsesforholdene sørpå enn det konkurrenten har vært. Og om de også kan bruke dem til ekspansjon i ikke-skandinaviske markeder ville det vært flott. Men la dem komme igang først ...

Why bother de flyr jo ikke DC-10 fra Athen lenger;)
 
Noen av "tall knuserne" som finner noe negativt i tallene etc? Liklukt i skapene? Eller er det gull å grønne skoger?
 
Back
Top