• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS Q3 2016 resultat

Someone

Moderator
Medlem
SAS har i dag sluppet tallene sine for forrige kvartal, og de leverer omtrent som forventet i følge spådommene

http://www.sasgroup.net/en/sas-interim-report-november-2015-july-2016/
MAY 2016 – JULY 2016
Income before tax: MSEK 1,036 (1,031)
Income before tax and nonrecurring items: MSEK 1,003 (996)
Revenue: MSEK 11,133 (10,973)
Unit revenue (PASK) declined 3.5%[1]
Unit cost (CASK) decreased 0.3%[2]
EBIT margin: 10.4% (10.4%)
Net income for the period: MSEK 805 (800)
 
Ändrar man posten Jet Fuel till vad den var 2014 så går SAS med förlust. De går sämre än vad de gjorde då.

Betyder det här att egentligen är det lägre oljepriser som förbättrar resultatet?
 
Ändrar man posten Jet Fuel till vad den var 2014 så går SAS med förlust. De går sämre än vad de gjorde då.

Betyder det här att egentligen är det lägre oljepriser som förbättrar resultatet?

Det er ikke så enkelt, selv om lavere drivstoffpriser hjelper godt og skjuler et par andre svakheter.
Lavere drivstoffpriser gjør også at flyselskapene får færre inntekter, da de senker prisene for og kunne konkurrere, da ned til nivåer de ikke kunne tjene penger på hadde drivstoffprisene vært høyere. Så hadde drivstoffprisene vært høyere, ville også inntektene vært høyere, men det er nærmest umulig og si hvor mye (eller lite)
 
Det har du förstås rätt i och de ständiga kampanjerna har lägre priser än på länge.

Jag tycker ändå det är konstigt att Operating Expenses exklusive Jet Fuel är högre än förra året. Jag förstår att vissa av de kostnaderna går upp när SAS flyger mer eller har fler passagerare men ändå.
 
Jag tycker ändå det är konstigt att Operating Expenses exklusive Jet Fuel är högre än förra året. Jag förstår att vissa av de kostnaderna går upp när SAS flyger mer eller har fler passagerare men ändå.

Personell kost er faktisk ned, men det som øker spesielt er vedlikehold som tidligere nevnt av SAS, og posten "other" som det er usikkert hva menes med. Handling og Computer and telecommunication costs øker også endel. Ellers faller faktisk salg og distribusjon med 8%, så her har de tydeligvis effektivisert endel

Ser forresten de om sider har kvittet seg med alle MDene (MD90 og 717) fra bøkene, så nå gjennstår det bare en krasja CRJ-900 og et utleid Q400
 
Back
Top