• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS Q1-2021 resultat - Auch!

Re: SAS Q1 resultat - Auch!

Run rate ut er jo nå såvidt under en milliard i måneden, men de har jo selv sagt at de klarer ut året, hvis det ikke snur

Mye av dette som nå gikk ut var jo «alle» refusjonene
 
Kontantbeholdningen synker fra 10,2mrd SEK til 4,7mrd. Et tap på nesten 2mrd i måneden er svært mye, til tross for at en god del er refusjoner, sammenliknet med DY som tilsynelatende nå har klart å minske den til under 500millioner i måneden kan man jo lure på hva pengene i SK går til.

Ble det i det hele tatt stilt noen krav til en form for rekonstruering/omstrukturering av selskapet da den svenske og danske stat, samt Wallenberg spyttet inn midler i fjor? Ser de for seg å fortsatt fly med samme flåtestørrelse bortsett fra at 340 og 737 forsvinner fortere ut? Mtp på at 5000 er oppsagt (rundt halve flokken?) tilsier jo det at flåten også i teorien skulle ha vært tilsvarende redusert.
Hvis det er tilfellet ber de vel faktisk om å tape penger i lang tid fremover, og må nok i løpet av året ut å hente penger igjen.
 
Var dette bedre enn forventet? Akjsekursen gaar opp idag, i skrivende stund droeyt 3 %.
 
Back
Top