• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS Q1 2015/2016 resultat

Someone

Moderator
Medlem
SAS la frem resultatet for første kvartal (November-Januar) i dag og som alltid og ventet er det minus på denne tiden. Dog bedre enn forventet og langt bedre enn i fjor, slik at de ligger i rute for og gå i pluss også i år

http://www.sasgroup.net/en/sas-interim-report-november-2015-january-2016/
November 2015 – January 2016
Income before tax: MSEK -309 (-836)
Income before tax and nonrecurring items: MSEK -404 (-829)
Revenue: MSEK 8,275 (8,371)
Unit revenue (PASK) declined 10.0% [1]
Unit cost (CASK) decreased 6.6% [2]
EBIT margin: -2.2% (-7.8%)
Net income for the period: MSEK -246 (-640)
Earnings per common share: SEK -1.01 (-2.21)
The outlook for the 2015/2016 fiscal year remains firm, see page 8.

[1] Currency adjusted.
[2] Currency adjusted and excluding jet fuel.

Presentasjonen:
http://www.sasgroup.net/en/wp-conte...ort-Q1-2016-Presentation-Teleconference-B.pdf

Sånn raskt kommentert så innrømmer SAS at de merker konkurransen og at det i deres marked har blitt tilført langt mer kapasitet enn trafikken vokser. Det hjelper riktignok at CASK uten drivstoff er ned 6,6%, men det er nok først og fremst lavere drivstoffkostnader som også her for SAS har mye og si.
Ellers så ser det ut som den nye IC business classen er en suksess da de melder om en ganske kraftig økning i salget her, og det veier nok opp for at flyene er tommere bak, pga kraftig kapasitetsvekst. Ser også SAS rapporterer om en positiv fuel hedging gevinst, hvilket er litt unormalt i disse tider

Jeg ser også at SAS har fått solgt 2 av de 8 MD-90 de eier og leaser til Delta. Antar de har et mål om og få solgt de 6 siste også
 
Last edited:
Jeg ser også at SAS har fått solgt 2 av de 8 MD-90 de eier og leaser til Delta. Antar de har et mål om og få solgt de 6 siste også[/QUOTE]

Ahh.
Captain Jeff blir nok kjempeglad :) for alle MD-90 han får kost seg med.:love:cheers:


Code:
https://itunes.apple.com/us/podcast/airline-pilot-guy-aviation/id441028270?mt=2
 
Dette er vel også første gang SAS går direkte ut i media og erkjenner og åpent identifiserer at det er Ryanair som skaper utfordringer for selskapets nåværende og fremtidige priser inn og ut av CPH?
Tidligere har de jo kun vært hintet til uten direkte å identifisere synderen.
 
Last edited:
Back
Top