SAS la frem resultatet for første kvartal (November-Januar) i dag og som alltid og ventet er det minus på denne tiden. Dog bedre enn forventet og langt bedre enn i fjor, slik at de ligger i rute for og gå i pluss også i år
http://www.sasgroup.net/en/sas-interim-report-november-2015-january-2016/
Presentasjonen:
http://www.sasgroup.net/en/wp-conte...ort-Q1-2016-Presentation-Teleconference-B.pdf
Sånn raskt kommentert så innrømmer SAS at de merker konkurransen og at det i deres marked har blitt tilført langt mer kapasitet enn trafikken vokser. Det hjelper riktignok at CASK uten drivstoff er ned 6,6%, men det er nok først og fremst lavere drivstoffkostnader som også her for SAS har mye og si.
Ellers så ser det ut som den nye IC business classen er en suksess da de melder om en ganske kraftig økning i salget her, og det veier nok opp for at flyene er tommere bak, pga kraftig kapasitetsvekst. Ser også SAS rapporterer om en positiv fuel hedging gevinst, hvilket er litt unormalt i disse tider
Jeg ser også at SAS har fått solgt 2 av de 8 MD-90 de eier og leaser til Delta. Antar de har et mål om og få solgt de 6 siste også
http://www.sasgroup.net/en/sas-interim-report-november-2015-january-2016/
November 2015 – January 2016
Income before tax: MSEK -309 (-836)
Income before tax and nonrecurring items: MSEK -404 (-829)
Revenue: MSEK 8,275 (8,371)
Unit revenue (PASK) declined 10.0% [1]
Unit cost (CASK) decreased 6.6% [2]
EBIT margin: -2.2% (-7.8%)
Net income for the period: MSEK -246 (-640)
Earnings per common share: SEK -1.01 (-2.21)
The outlook for the 2015/2016 fiscal year remains firm, see page 8.
[1] Currency adjusted.
[2] Currency adjusted and excluding jet fuel.
Presentasjonen:
http://www.sasgroup.net/en/wp-conte...ort-Q1-2016-Presentation-Teleconference-B.pdf
Sånn raskt kommentert så innrømmer SAS at de merker konkurransen og at det i deres marked har blitt tilført langt mer kapasitet enn trafikken vokser. Det hjelper riktignok at CASK uten drivstoff er ned 6,6%, men det er nok først og fremst lavere drivstoffkostnader som også her for SAS har mye og si.
Ellers så ser det ut som den nye IC business classen er en suksess da de melder om en ganske kraftig økning i salget her, og det veier nok opp for at flyene er tommere bak, pga kraftig kapasitetsvekst. Ser også SAS rapporterer om en positiv fuel hedging gevinst, hvilket er litt unormalt i disse tider
Jeg ser også at SAS har fått solgt 2 av de 8 MD-90 de eier og leaser til Delta. Antar de har et mål om og få solgt de 6 siste også
Last edited: