SAS-piloter er fed up?

LN-BRK

ScanFlyer Gold
Interessant innlegg fra en SAS-pilot:

After 16 years of flying for SAS, I've got to admit that I am so incredibly unmotivated, frustrated and fed up. What mess you might ask? I'm talking confusion, disappointment, desceit and manipulation; the legacy from various mergers and buy-ups. Combined with a cunning and incompetent management this gives the most appalling working conditions obtainable.

http://www.pprune.org/forums/showthread.php?s=4d1970903f9301f8d42f2380c9e70f2d&threadid=197481
 
Replying to Topic 'SAS-piloter er fed up?'

Vel, kanskje like godt at han får sin Medical og kan la se pensjonere ..

"So what are my prospects at the peak of my carreer? Working my buts of as a commander on a 737. Flying domestic flights (or European with domestic layovers) with Norwegian colleagues, Norwegian management, Norwegian taxes, Norwegian cabin attendants, Norwegian ground staff, Norwegian weather, Norwegian training department, Norwegian culture!
Lately I have noticed I do not any longer envy pilots flying the big modern machines to the juicy destinations. I have become humble. I have humble goals. I want to retire. Yes, it happens sooner or later to most pilots, BUT I WANT IT NOW! I had my medical last month. I told the doctor that I was not well. Did he beleive me? Naaah!

Boy, am I fed up!!"

Tror ikke SAS er tjent med slike piloter som ikke ser noe lys i tunellen. Er det slik at SAS piloter "working their butts of " sammenlignet med andre selskap som han tydeligvis drømmer om ?
 
Replying to Topic 'SAS-piloter er fed up?'

Dette er ikke innstresant i DET HELE TATT !!
Et innlegg fra en survete pilot som ikke får "sin drøm" oppfylt om å fly STORE fly ,langt ,er nok et bevis på at denne yrkesgruppen har valgt feil yrke. Dette er hverdagen for mange av oss som jobber i et flyselskap, og ikke noe spesielt for piloter. Vi opplever akkurat det samme, hver dag, at planer legges om, omstruktureringer, nedlegging av arbeidsplasser, mere stressfylt arbeidsdag bla. pga sure Sas piloter som ikke "greier å jobbe" sammen med ex BU piloter osv. Når vi i tillegg vet at denne gruppen har norges best betalt "halvtidsjobb" så synes ikke synd på dem. Men dette innlegget er vel mere en bekreftelse på at min vurderinger er riktige.:naughty:
 
Replying to Topic 'SAS-piloter er fed up?'

snakk om frustrert fyr - han burde kanskje ringe Emirates... eller finne på noe helt annet å gjøre.
 
Replying to Topic 'SAS-piloter er fed up?'

Tror nok det er piloter som har vært i bransjen en stund, og som har opplevd glansdager med lite jobbing og høy lønn, som først og fremst er frustrerte. Ingen liker jo å bli fratatt lønn, fritid og goder. Yngre piloter som nå får jobb er villige til å stå på, de har kanskje ventet i mange år på sin første skikkelige jobb, og de er interessert i å jobbe mest mulig for å sikre videre karriere og erfaring før neste nedtur...for den kommer jo om noen år :) Dessverre for SAS består vel pilotkorpset deres nesten utelukkende av piloter som alle har opplevd de gode år , og som nå lett blir frustrerte, og de har ingen "ferskinger" som kanskje kunne ha brakt ny giv inn i selskapet.
 
Replying to Topic 'SAS-piloter er fed up?'

Kan godt forstå at folk blir frustrerte av stadige omlegginger og nedskjæringer - men denne fyren er tydeligvios først og fremst frustrert over at det ikke er rød løper på veien til glamorøs intercont ...
 
Replying to Topic 'SAS-piloter er fed up?'

Originally posted by Isbamse


Kan godt forstå at folk blir frustrerte av stadige omlegginger, nedskjæringer -men denne fyren er tydeligvios først og fremst frustrert over at det ikke er rød løper på veien til glamorøs intercont ...

Og som jeg har vært inne på før: Stadige omlegginger, nedskjæringer og rasjonalisering er ikke noe enestående fenomen i flybransjen, du finner dette overalt. Nesten ihvertfall.
 
Replying to Topic 'SAS-piloter er fed up?'

Det er jo tydelig at det er longhaul og widebody som tiltrekker denne karen.
Da er ikke SK stedet å være..enkelt og greit. Iallefall ikke når du har base OSL, TRD og SVG.

Look to AY:up: I'm simply impressed.:cheers:
 
Replying to Topic 'SAS-piloter er fed up?'

Originally posted by MD11



Det er jo tydelig at det er longhaul og widebody som tiltrekker denne karen.
Da er ikke SK stedet å være..enkelt og greit. Iallefall ikke når du har base OSL, TRD og SVG.

Look to AY:up: I'm simply impressed.:cheers:

? Piloter har ikke base i TRD, SVG

SAS.no piloter har samme muligheter som .dk og .se piloter....
 
Replying to Topic 'SAS-piloter er fed up?'

Men sas.no piloter er delt opp i 2 lister. En for "rene" Sas piloter ,og en for de som kommer fra tidligere BU. .....Er det rart det blir krig her i verden noen ganger:zzz
 
Replying to Topic 'SAS-piloter er fed up?'

... Eller sagt på en annen måte det er en Scandinavian liste og en ex:bu liste
 
Replying to Topic 'SAS-piloter er fed up?'

Vil ikke feste saa mye lit til syting paa pprune ... der klager til og med pilotene til Ryanair! :p

Er det for ille, saa vet jeg om selskaper her borte som med glede tar dem imot! De faar se spennende og eksotiske steder som Billings, Walnut Creek, Bozeman, Missoula ... og samtidig ogsaa motta foostamps fra US Government!

Jeg kjenner mange piloter her borte som har grunn til aa klage. Jeg kjenner ingen i Norge.
 
Replying to Topic 'SAS-piloter er fed up?'

Originally posted by P.A. VIKING


Originally posted by MD11



Det er jo tydelig at det er longhaul og widebody som tiltrekker denne karen.
Da er ikke SK stedet å være..enkelt og greit. Iallefall ikke når du har base OSL, TRD og SVG.

Look to AY:up: I'm simply impressed.:cheers:

? Piloter har ikke base i TRD, SVG

SAS.no piloter har samme muligheter som .dk og .se piloter....

Piloter har base i TRD og SVG på linje med CC. Dette er tidligere BU piloter verdt å merke! Men det jobbes med overføring av CC og piloter fra OSL til TRD og SVG, folk som i dag pendler til OSL og er bosatt i TRD og SVG.
 
Replying to Topic 'SAS-piloter er fed up?'

Jeg skal hvertfall prøve å bli utdannet pilot. Akkuart nå jobber jeg tildels døgnet rundt med knapt 5 kr timen. Men nå er det militæret da, så alt blir nok bedre etter det. Hvilke små selskaper er det som flyr til de eksotiske stedene?
 
Replying to Topic 'SAS-piloter er fed up?'

Med en slik fed-up pilot som han.
Kan det være en fare for sikkerheten ved å la han sitte i et pilotsete.:naughty:
 
Replying to Topic 'SAS-piloter er fed up?'

Originally posted by MD11


Originally posted by P.A. VIKING


Originally posted by MD11



Det er jo tydelig at det er longhaul og widebody som tiltrekker denne karen.
Da er ikke SK stedet å være..enkelt og greit. Iallefall ikke når du har base OSL, TRD og SVG.

Look to AY:up: I'm simply impressed.:cheers:

? Piloter har ikke base i TRD, SVG

SAS.no piloter har samme muligheter som .dk og .se piloter....

Piloter har base i TRD og SVG på linje med CC. Dette er tidligere BU piloter verdt å merke! Men det jobbes med overføring av CC og piloter fra OSL til TRD og SVG, folk som i dag pendler til OSL og er bosatt i TRD og SVG.

Tja, ikke halt avklart det da.

Men heller langrute enn SVG base sier nå jeg ...
 
Replying to Topic 'SAS-piloter er fed up?'

Originally posted by P.A. VIKING


Originally posted by MD11


Originally posted by P.A. VIKING


Originally posted by MD11



Det er jo tydelig at det er longhaul og widebody som tiltrekker denne karen.
Da er ikke SK stedet å være..enkelt og greit. Iallefall ikke når du har base OSL, TRD og SVG.

Look to AY:up: I'm simply impressed.:cheers:

? Piloter har ikke base i TRD, SVG

SAS.no piloter har samme muligheter som .dk og .se piloter....

Piloter har base i TRD og SVG på linje med CC. Dette er tidligere BU piloter verdt å merke! Men det jobbes med overføring av CC og piloter fra OSL til TRD og SVG, folk som i dag pendler til OSL og er bosatt i TRD og SVG.

Tja, ikke halt avklart det da.

Men heller langrute enn SVG base sier nå jeg ...

Vanskelig å rekke det før pensjonistenes rekker venter.....i SK.
 
Replying to Topic 'SAS-piloter er fed up?'

Originally posted by LN-RKF

Og som jeg har vært inne på før: Stadige omlegginger, nedskjæringer og rasjonalisering er ikke noe enestående fenomen i flybransjen, du finner dette overalt. Nesten ihvertfall.

Sånn er det. Det er dessuten nokså sannsynlig at denne posteren ville fått det like utrivelig uansett hva han jobbet med.
 
Back
Top