Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Klif fastsetter returandel
Forventet returandel for drikkevaremballasje fastsettes årlig av Klif.
Andelen beregnes etter hvilke returandeler som er oppnådd foregående år, samt andre opplysninger som forventes å påvirke returandelen kommende år.
Vedtak om returandel legges til grunn for reduksjon i miljøavgiften.
Selskapene belønnes med fullt fritak for miljøavgiften på drikkevareemballasje når returandelen er over 95 prosent.
Dear jesus, dette forumet burde skifte navn til "Kverulantprat med tidvise innslag av flyprat"![]()
Vel nå kvervulerer jeg ikke selv om jeg stiller spørsmål. Slik det fremkommer av grafen så har SAS lavest andel retur på 80%. Det er heller ikke slik at alle bedrifter i Norge kommer inn under disse ordningene for retur av flaske og boks. De ti som listes opp er stort sett de største som de fleste kjeder har avtaler med for retur av drikkevareemballasje. Amen![]()
Klart de er på topp... Det er jo ikke mange som bruker samme flyene i nesten 30 år...[/QUOTE
Og ikke blir flyvertinnnene byttet ut etter at de har fått barn heller...![]()
Klart de er på topp... Det er jo ikke mange som bruker samme flyene i nesten 30 år...![]()
Og ikke blir flyvertinnnene byttet ut etter at de har fått barn heller...![]()
Kanskje det bare er en liste over de flinkeste til å returnere, tenkt på det?
Ja det har jeg tenkt på, har du?
Dette er såvidt jeg klarer å se de eneste som er omfattet av denne returordningen ref brev fra Klima- og forurensningsdirektoratet.
http://www.klif.no/nyheter/brev/drikkevareemballasje-returandel2012_toll120612.pdf
Men at SAS har gjort et kraftig hopp i andel er det ingen tvil om. Likevel, de har lavest andel på 80%.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.