• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS på LPA

Navigator

ScanFlyer Blue
SAS på LPA

Så vidt jeg kan se på Aena sine nettsider så er SAS det selskapet med nest flest ankomster og avganger på LPA i morgen Lørdag den 19.10.2013 etter Binter.

Her er antall avg for noen utvalgte selskap
Binter: 25 avg
SAS: 15 avg
Iberia: 12 avg
Norwegian: 11 avg
Ryanair: 10 avg
Thomas Cook
Scandinavia: 6 avg

Oslo (8 avg) er også tredje største destinasjon etter Madrid (10 avg) og Tenerife Nord (9 avg)

Re: SAS på LPA

Ja det er mye. Det er vel enda mer ekstremt på topp i vintersesongen. Uansett har jeg merket meg at SK har halvert antallet avganger på SK 4697/4698 i januar 2014 sammenlignet med januar 2013.

Ja minst ett par dager i uken, er ofte "skandinaviske" dager nede
på Gran Canaria og Tenerife - og lørdager har ofte vært en av
disse dagene. Er mosomt når det står fem til syv-åtte SAS maskiner
og DY-maskiner, i tillegg til en drøss med skandinavisk-reg.
chartermaskiner - men til gjengjeld er det flere av de
"tyske" og "engelske" dagene, dog med litt mere "eksotisk"
metall som regel.

Ja lørdager i vintersesongen er det mye skandinavisk på Gran Canaria. Var der nå i påske og det var 7-8 DY maskiner der bare på den ca 1,5 time jeg var der før min avgang. Charter og rutefly.

Når charter sesongen er i gang bør vel DY ha nærmere 15 på lørdagene hvis ikke ennå flere.

Ja, der var flusst med SK, men 3 x 330 fra DK er heller ikke ille samtidig
Ekstra gledelig når vi landet med DK6635 etter en fuelstop i FAO igår og se at SK7409 var på rute. Eller kanskje jeg skulle si, ergerlig at jeg ikke valgte Apollo. 7 timer i en trang 321 er drøyt.

Men fint er der nå her i Playa la cura.

Back