SAS: operativ status og flybevegelser under streiken

Har slike flyginger høyere prioritet enn andre flyginger?

Espen

https://www.rb.no/strandede-turiste...HN2suC35WHI6yaH6zxklkuM1r6KltZI-ohUnWrXjo9mOs

– Det er strandede turister i utlandet som blir første prioritet, men det vil ta litt tid å være oppe i normal drift igjen. Mye vil være opp og gå igjen det første døgnet, men det tar nok et par dager før alt er som normalt, sier kommunikasjonssjef Tonje Sund i SAS til NTB.

Pressesjefen sier at det har blitt gjort en vurdering sammen med en rekke andre, inkludert charteroperatører, på hvor behovet er størst, og hva som er praktisk mulig gitt tilgjengelige fly og mannskap.
 
Her på Kreta var det mange lykkelige SAS-faste til frokosten i dag. To SAS maskiner støvsugde hotellet vårt for folk. Litt ensomt her nå for oss få som har reist med Apollo/Widerøe fra Torp.
 
SK 907 står som kansellert i dag og i morgen, mens langrutene fra ARN og CPH virker å være i full gang. Rart de ikke får i gang OSLO-EWR samtidig, eller er det prioriteringer? Kan jo være operasjonelle omstendigheter, men opplever vel litt at long haul fra OSL stiller bakerst i køen. Håper det løser seg snart.

SK907 er i gang fra i dag, ved at gårsdagens SK903 returnerte til Skandinavia som SK908. Mens ARN-EWR vel er A321LR i dag.

Dog så står det i går en SAS A330 parkert mellom Norse-maskinene og Luftforsvaret
 
Ser det er en håndfull kansellerte fly til/fra OSL i dag. Sånn 50:50 innland og utland. Hvor mye av dette er rester av streiken, kontra den vanlige mannskapsmangelen?
 
Ser det er en håndfull kansellerte fly til/fra OSL i dag. Sånn 50:50 innland og utland. Hvor mye av dette er rester av streiken, kontra den vanlige mannskapsmangelen?




- Kanselleringene er en kombinasjon av at det har vært uforutsette tekniske problemer på et par fly og mannskapsmangel. Det forplanter seg i hele systemet. Derfor vil hele oppstarten etter streiken ta lengre tid, sier pressesjef Tonje Sund i SAS Norge til avisa.
Kilde: https://borsen.dagbladet.no/nyheter/nye-problemer-for-sas/76708958
 
Forsinkelser kan føre til at mannskapet ikke kan fortsette å fly, trekker Sund fram. Hun viser til at hviletidsbestemmelsene i bransjen er strenge på grunn av sikkerhetsmessige årsaker.

- De vil vi ikke kompromisse på.

Tja, er det ikke nettopp dette de har drevet og prøvd å gjøre i noen uker med streik nå da? De tyner alle grenser ut mot maks, og da er spørsmålet når strikker ryker først, eller hos hvem.
 
Tja, er det ikke nettopp dette de har drevet og prøvd å gjøre i noen uker med streik nå da? De tyner alle grenser ut mot maks, og da er spørsmålet når strikker ryker først, eller hos hvem.

hehe enig der, er jo AKKURAT det de ønsker å strekke i alle retninger for å utnytte dem maks...
 
Ser at hele A319 flåten fortsatt står på bakken etter streiken. Disse var svært godt brukt på innland i Norge før streiken. Nå ser det ut til B737-700 har «tatt over» denne produksjonen. Noen som vet hvorfor?
 
SE-DMO uppsatt på ARN-ALC idag, SE-DMS flög CPH-CHQ igår och CPH-ALC idag.
Första gången A321N används på annat än longhaul?
 
Ser at hele A319 flåten fortsatt står på bakken etter streiken. Disse var svært godt brukt på innland i Norge før streiken. Nå ser det ut til B737-700 har «tatt over» denne produksjonen. Noen som vet hvorfor?


Ser A319ene fortsatt står parkert
 
Ser at hele A319 flåten fortsatt står på bakken etter streiken. Disse var svært godt brukt på innland i Norge før streiken. Nå ser det ut til B737-700 har «tatt over» denne produksjonen. Noen som vet hvorfor?

Crew situasjonen
 
Back
Top