SAS ønsker fast track på OSL

Re: SAS ønsker fast track på OSL

Fra 3. desember har vi gleden å tilby Fast Track, en dedikert sikkerhetskontroll, på Oslo Lufthavn Gardermoen. I samarbeid med Oslo Lufthavn vil vi teste Fast Track frem til 30. april 2008. Fast Track gjelder for deg som skal til utlandet med SAS og har en Business- eller Economy Extra-billett samt EuroBonus Gullmedlemmer uansett billettype. Fast Track finnes også i Stockholm og København og på en rekke andre flyplasser i Europa og USA.
Vis frem ditt boarding kort på vanlig måte. Reiser du billettløst innen Skandinavia holder det at du viser frem kortet ditt.

http://www.sas.no/no/Sider-uten-menytilknytning/Fast-Track---raskerer-forbi-sikkerhetskontrollen-/
 
Re: SAS ønsker fast track på OSL

Hvorfor gjelder den kun ved utland. Vil det bli for trangt hvis de åpnet også for innland? Ville jo tro at mange av de som har etterlyst den flyr innenlands.
 
Re: SAS ønsker fast track på OSL

Glimrende !
Da får jeg teste ut denne i morgen.
Meen, nå er det jo ytterst sjelden at det er noen lange køer på seikkerhetskontrollen på OSL uansett( slik har i alle fall jeg oftest opplevd det), så vi får da bare håpe at ikke alle skal gå på Fast Track ut av statusmessige hensyn, noe som faktisk på enkelte tidspunkt av dagen kan gjøre denne til et tregere alternativ. Dette opplevde jeg faktisk på LHR nå i høst, og da køen var såpass lang på Fast Track gikk det raskere å ta den vanlige kontrollen den gangen i alle fall.
 
Re: SAS ønsker fast track på OSL

Fast tracks er en uskik.
Sikkerhedsopgaverne og paskontol (somd er er fasttrack på i LHR) er offentlige opgaver, der principielt bør tilbydes alle på lige (dårlige) vilkår. Det er jo ikke sådan at C-klasse pax betaler mere i sikkerhedsafgift end M-klasse pax.

Ved at lave fasttracks trækkes der ressourcer fra "alm. dødelige!" der så står længere i kø - præcis samme problematik med privathospitaler der skummer fløden fra de offentlige sygehuse uden at give noget retur.
 
Re: SAS ønsker fast track på OSL

Fast tracks er en uskik.
Sikkerhedsopgaverne og paskontol (somd er er fasttrack på i LHR) er offentlige opgaver, der principielt bør tilbydes alle på lige (dårlige) vilkår. Det er jo ikke sådan at C-klasse pax betaler mere i sikkerhedsafgift end M-klasse pax.

Ved at lave fasttracks trækkes der ressourcer fra "alm. dødelige!" der så står længere i kø - præcis samme problematik med privathospitaler der skummer fløden fra de offentlige sygehuse uden at give noget retur.

Det er ikke riktig for SAS sitt vedkommende. SAS betaler for ekstra bemanning, som altså kommer i tillegg til det ordinære sikkerhetspersonnellet. Dermed betaler faktisk C-pax for å slippe å stå i lang kø, uten at det går utover noen andre. :)
 
Re: SAS ønsker fast track på OSL

Fast tracks er en uskik.
Sikkerhedsopgaverne og paskontol (somd er er fasttrack på i LHR) er offentlige opgaver, der principielt bør tilbydes alle på lige (dårlige) vilkår. Det er jo ikke sådan at C-klasse pax betaler mere i sikkerhedsafgift end M-klasse pax.

I London som du nämner så betalar passagerarna dubbelt så mycket om man flyger business class än om man flyger economy! Gäller hela UK om jag inte missminner mig! Och det är inte så lite heller... Runt 1000kr för en resa till USA i business class!!! :8::cry::drunk:
Sjukt, och då tycker jag att man kan acceptera Fast Track! (Även om jag tycker att man ska acceptera det även utan dessa höga avgifter! Bra att Skandinavien också har Fast Track)
 
Re: SAS ønsker fast track på OSL

Fast tracks er en uskik.
Sikkerhedsopgaverne og paskontol (somd er er fasttrack på i LHR) er offentlige opgaver, der principielt bør tilbydes alle på lige (dårlige) vilkår. Det er jo ikke sådan at C-klasse pax betaler mere i sikkerhedsafgift end M-klasse pax.

Ved at lave fasttracks trækkes der ressourcer fra "alm. dødelige!" der så står længere i kø - præcis samme problematik med privathospitaler der skummer fløden fra de offentlige sygehuse uden at give noget retur.

Da får du reise Ryanair, det er lik service for alle. Noen er villig til å betale mer, eller har behov for mer fleksibilitet og betaler for dette. Så lenge de økte billettprisene blir brukt av flyselskapet til å betale for denne økte servicen så er dette jo helt problemfritt.

-A
 
Re: SAS ønsker fast track på OSL

Er det noen som føler seg mer verdt som gull fordi man reiser i dress? Jeg kom til å tenke på reklamen hvor en klyse-nordmann går forbi passkontrollen... "Norsk!".
 
Re: SAS ønsker fast track på OSL

Er det noen som føler seg mer verdt som gull fordi man reiser i dress? Jeg kom til å tenke på reklamen hvor en klyse-nordmann går forbi passkontrollen... "Norsk!".

Jeg har reist med gullkort i shorts, tshirt og joggesko. Fargen på kortet fungerer like bra da.

-A
 
Re: SAS ønsker fast track på OSL

Er det noen som føler seg mer verdt som gull fordi man reiser i dress? Jeg kom til å tenke på reklamen hvor en klyse-nordmann går forbi passkontrollen... "Norsk!".

Hva har dress med dette aa gjoere, det er en tjeneste en kan betale ekstra for, og hvorfor skulle en ikke faa lov til aa betale ekstra for noe som gir en hoeyere verdi ??? Det aa reise i jobb forblir en stor ulempe, saa smaa detaljer som gjoer livet enklere for de som maa, er svaert velkomment....
 
Re: SAS ønsker fast track på OSL

Hvorfor gjør ikke SAS dette for "de som betaler litt ekstra" også innenlands?
 
Re: SAS ønsker fast track på OSL

Da får du reise Ryanair, det er lik service for alle. Noen er villig til å betale mer, eller har behov for mer fleksibilitet og betaler for dette. Så lenge de økte billettprisene blir brukt av flyselskapet til å betale for denne økte servicen så er dette jo helt problemfritt.

-A
Tror, du misforstår noget her.
Sikkerhedsservice i en lufthavn er en offentlig service - ligesom du heller ikke burde kunne betale dig fra bedre politiydelse - skal man heller ikke kunen batle sig fra bedre anden offentlig service.
RyanAir er derimod et privat selskab - det er noget helt andet - og tro mig, du får ikke migg at se i et RyanAir fly, mend te er en helt anden historie.
 
Re: SAS ønsker fast track på OSL

Da måtte de hatt mer enn èn sluse, det ville jo vært 40% av trafikken på OSL på innenriks skulle jeg tro. Det kunne jo også minne om konsistent service, og det er jo ikke SAS sitt felt. ;)

-A
 
Back
Top