SAS og Trondheim Lufthavn Værnes...

LTH

ScanFlyer Gold
Medlem
SAS og Trondheim Lufthavn Værnes...

Jeg sitter her og ser litt på rutetabellen for vinteren 05/06. Det som slår meg er at SAS gruppen ikke satser nesten noen ting på TRD, når det gjelder direkteflygninger til utlandet.

SAS Braathens flyr kun en gang i uka til Alicante med 737-500. Det er ALT!!!
Widerøe flyr tre ganger pr. dag til København untatt lørdag (Lørdag X 1).

Dette er mildt sagt skrekkelig dårlig.:pissed Stavanger Sola og Bergen Flesland har i tillegg til Alicante, SAS (Group) flygninger til Aberdeen, London, Paris og Roma. Stavanger har også Newcastle.

Til sammenligning satser Norwegian stort på både TRD, BGO og SVG.
 
Replying to Topic 'SAS og Trondheim Lufthavn Værnes...'

Burde være ett marked for fler ruter ja, men jeg kan jo ikke si annet enn at det digger meg at Norwegian satser å gjør det så bra fra Trondheim når SAS aldri har vist særlig stor interesse.

En rute til Stockholm med Widerøe eller en 735 fra SAS og Lufthansa til FRA?

Tror Riga ett par dager i uka med Norwegian kunne gått fint. Samme med Paris.
 
Replying to Topic 'SAS og Trondheim Lufthavn Værnes...'

Hei:)

Dette har jeg bemerket mange ganger før. SK har alltid neglisjert TRD. Det sier SGS på Værnes også. Og husk, det var BU i sin tid som startet ALC. Den går også onsdager i perioden mai til september.

Widerøe flyr to ganger på lørdager og søndager til CPH. WF har vært flinke og fått til en skikkelig bra rute med flott loadfaktor. SK klarte ikke det, riktignok med B737/M80.

Er det noen i SAS systemet som kan forklare dette?? Det er jo crewbase på Værnes så det skulle jo ikke være noe i veien på den måten. I BGO finnes ingen crewbase for SK.

Takk og lov at vi har DY og KL:cheers:
 
Replying to Topic 'SAS og Trondheim Lufthavn Værnes...'

Originally posted by MD11


.

Takk og lov at vi har DY og KL:cheers:

Oh yeah! Men desverre ar det slik at mange SAS fantaster ikke skjønner det!

Det hadde vært morro om SAS hadde hatt folkene til NAS i ledelsen. Da tror jeg jaggu det hadde vært andre boller!

Men når sant skal sies so kommer jo SAS Braathens seg med nye ruter og mere direkte tilbud. Bare så synd at andre konkurrenter får possisonere seg før de tar affære.
Husk at det er mye dyrere å skaffe seg kunder enn å beholde eksisterende kunder!
 
Replying to Topic 'SAS og Trondheim Lufthavn Værnes...'

SAS burde starte opp Paris, Malaga og Roma fra TRD. Alle X 1 pr uke. :up:
 
Replying to Topic 'SAS og Trondheim Lufthavn Værnes...'

jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være så mye bedre å ha én direkterute i uken, når du kan fly daglig til f.eks. Roma fra TRD med en kort stopp i OSL eller CPH, som allikevel er "på veien"?? At det er DY som gir best tilbud er jo bare tull - via OSL eller CPH kan man reise med SAS/Widerøe til alle de større byene i Europa, New York, Chicago, Shanghai, Beijing, Bangkok, Seattle og Singapore - HVER DAG og noen byer flere ganger om dagen. Good grief! :nor
 
Replying to Topic 'SAS og Trondheim Lufthavn Værnes...'

Når det gjelder videre forbindelser, er det helt klart at KLM gir best tilbud. Jeg liker å fly direkte og ikke via OSL eller CPH. Skal jeg interkontinentalt er jo hub´ene løsningen som f.eks. AMS...:nor
 
Replying to Topic 'SAS og Trondheim Lufthavn Værnes...'

så en oversikt over dette rutenettet til NAS. Ser jo nesten ut som et stort selskap om man ikke kjenner de godt. Sefølgelig er det lett å skryte av at du flyr til titals destinasjoner i europa når man kun flyr en rundtur noen måneder i året. Enig med CK, å sammenligne rutenettet til NAS med SAS blir som å sammenligne epler og pærer, det blir for dumt.
 
Replying to Topic 'SAS og Trondheim Lufthavn Værnes...'

Originally posted by CK


jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være så mye bedre å ha én direkterute i uken, når du kan fly daglig til f.eks. Roma fra TRD med en kort stopp i OSL eller CPH, som allikevel er "på veien"?? At det er DY som gir best tilbud er jo bare tull - via OSL eller CPH kan man reise med SAS/Widerøe til alle de større byene i Europa, New York, Chicago, Shanghai, Beijing, Bangkok, Seattle og Singapore - HVER DAG og noen byer flere ganger om dagen. Good grief! :nor

Du glemte Tokyo..hehe
 
Replying to Topic 'SAS og Trondheim Lufthavn Værnes...'

Originally posted by LTH


Når det gjelder videre forbindelser, er det helt klart at KLM gir best tilbud. Jeg liker å fly direkte og ikke via OSL eller CPH. Skal jeg interkontinentalt er jo hub´ene løsningen som f.eks. AMS...:nor
Via AMS = OK
Via CPH =! OK
?
 
Replying to Topic 'SAS og Trondheim Lufthavn Værnes...'

SAS er overlegne til OSL, men DY er best på Europa fra TRD!!!:up:
 
Replying to Topic 'SAS og Trondheim Lufthavn Værnes...'

Originally posted by P.A. VIKING


Originally posted by LTH


Når det gjelder videre forbindelser, er det helt klart at KLM gir best tilbud. Jeg liker å fly direkte og ikke via OSL eller CPH. Skal jeg interkontinentalt er jo hub´ene løsningen som f.eks. AMS...:nor
Via AMS = OK
Via CPH =! OK
?

Amsterdam er overlegen OSL og CPH når det gjelder videreforbindelser, men aller helst vil jeg jo fly direkte.

Må man bytte fly, spiller det ingen rolle om det er OSL, CPH eller AMS.
 
Replying to Topic 'SAS og Trondheim Lufthavn Værnes...'

Når Norwegian gjør suksess med seks ukentlige til London er det jo ikke rart at folk stiller spørsmålet. At SAS flyr via CPH med bra tilbud er jo ingen hemmelighet.

Topic var at SAS ikke satset fra Trondheim til europa! Men det gjør NAS.

:naughty:
 
Replying to Topic 'SAS og Trondheim Lufthavn Værnes...'

Originally posted by MartinL


Når Norwegian gjør suksess med seks ukentlige til London er det jo ikke rart at folk stiller spørsmålet. At SAS flyr via CPH med bra tilbud er jo ingen hemmelighet.

Topic var at SAS ikke satset fra Trondheim til europa! Men det gjør NAS.

:naughty:

"direkte" var vel ordet som manglet her
 
Replying to Topic 'SAS og Trondheim Lufthavn Værnes...'

Originally posted by CK


jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være så mye bedre å ha én direkterute i uken, når du kan fly daglig til f.eks. Roma fra TRD med en kort stopp i OSL eller CPH, som allikevel er "på veien"?? At det er DY som gir best tilbud er jo bare tull - via OSL eller CPH kan man reise med SAS/Widerøe til alle de større byene i Europa, New York, Chicago, Shanghai, Beijing, Bangkok, Seattle og Singapore - HVER DAG og noen byer flere ganger om dagen. Good grief! :nor
CK.. Det kan ikke skyves under teppet at SK overhodet ikke sattser på Europa ruter fra Værnes?!
 
Replying to Topic 'SAS og Trondheim Lufthavn Værnes...'

SK har aldri satset i TRD. Det viser historien også. Dessverre.
Alt skulle sluses via OSL. Men dette har jo også vært tendensen i SVG og BGO.

MEN som jeg har nevnt tidligere her inne så var også Eurobonus innenriks med på å ødelegge for SK's CPH rute. Folk reiste heller via OSL for å få dobbelt opp med bonuspoeng.......

Men fortsatt viser SK ingen interesse for TRD bortsett fra ALC. Selv om DY/WF/KL gjør suksess:cheers:

Men det er klart, enhver direkterute fra TRD vil jo tappe OSL/CPH flightene. Selv om nye ruter skaper et nytt marked:cheers:
 
Replying to Topic 'SAS og Trondheim Lufthavn Værnes...'

Forskjellene er minimale - følelsene er det ikke...;)
 
Replying to Topic 'SAS og Trondheim Lufthavn Værnes...'

Alle vet jo at SAS er dyrere i drift enn DY og det er de selv klar over også. Hvorfor skal man da starte opp ruter hvis de ikke tjener penger på ruten? Ingen har råd til å bare starte opp for å konkurere med med de andre. Det var i gamle dager!!
Man skal jo også ha fly til dette. Om de har startet opp i BGO og SVG så er det vel en grunn til det, og flyene er tilgjengelig. Det skal tross alt stå et fly til dispensasjon for dette også. Jeg har ikke så peiling, men kan ikke tenke meg at det kan være god butikk å posisjonere et fly uten noe særlig load bare for å fly low cost neste morgen f.eks. Ikke vet jeg
 
Replying to Topic 'SAS og Trondheim Lufthavn Værnes...'

Originally posted by EB
Forskjellene er minimale - følelsene er det ikke...;)

Tenkte akkurat den samme tanken. Dette er jo faktisk noe av det samme vi østlendinger irriterer oss over når vi snakker om manglende intercont. satsing på OSL...;)
 
Back
Top