TOS
ScanFlyer Mile High Club
Re: SAS og passsasjerhandtering (splitta frå SAS-fly sneia borti anna fly)
Betyr dette at, dersom det skulle være SAS-flyet som har gjort en feilbedømming og dermed ansvarlig for hendelsen, det er slik at SAS vil ha noe ansvar vis a vis passasjerene? Eller er det utelukkende charterselskapet som håndterer dette, og SAS evt kun vil stå til ansvar direkte vis a vis charterselskapet (og ikke sluttbrukeren/charterpassasjerene)?
Reiseselskapet her, har kjøpt en tjeneste som ikke blir levert som den skal. Men igjen det er avtaler i kontrakten som regulerer slike ting. (irr, snag, uhell osv)
Betyr dette at, dersom det skulle være SAS-flyet som har gjort en feilbedømming og dermed ansvarlig for hendelsen, det er slik at SAS vil ha noe ansvar vis a vis passasjerene? Eller er det utelukkende charterselskapet som håndterer dette, og SAS evt kun vil stå til ansvar direkte vis a vis charterselskapet (og ikke sluttbrukeren/charterpassasjerene)?