SAS og OL i 2020 og 2022

Someone

Moderator
Medlem
Nå har de vel hatt slike avtaler før uten at det er noe praktisk betydning i form av økte avganger eller annet, men SAS har uansett inngått avtaler med de skandinaviske landenes OL forbund og fly til OL i Tokyo i 2020 og Beijing i 2022

https://www.sasgroup.net/en/sas-bec...olympic-games-in-tokyo-2020-and-beijing-2022/


SAS is entering into a unique cross border partnership with the three national Scandinavian Olympic Committees (DIF, NIF andSOK)* as principal partner to the Scandinavian Olympic Committees in the run up to and during the Olympic Games in Tokyo 2020 and Olympic Winter Games in Beijing 2022. With the initiative, SAS aims to support the Olympic competitors in the national teams of Denmark, Norway and Sweden on their journey towards the Olympic Games
 
Synd at SAS involverer seg så hardt i et "blodig" OL, men money talks så jaja. "Bra" for SAS' pengbok, dårlig for deres omdømme.
 
Synd at SAS involverer seg så hardt i et "blodig" OL, men money talks så jaja. "Bra" for SAS' pengbok, dårlig for deres omdømme.

Tror det blir motsatt jeg, tjener ikke noe spesielt på det annet en å kunne bruke dette i reklame.
Tviler på at det blir noen omdømme sak på dette, folk flest bryr seg ikke. Det er så mange eksempler på det. Se på alle som reiser til Kina eller Dubai for den saks skyld. Eller DY og bloggerne nå, ikke mange som løfter et øyebryn selv om man vet at det er grove menneskerettighetsbrudd.
I tillegg er dette en avtale som mer vil støtte utøverne og lokale forbund og ikke OL eller arrangører.
Så kan man diskutere hvorvidt det er moralsk å delta som nasjon.
 
Uten at det er offisielt noe sted (som jeg vet i hvert fall), så virker det som at DY er de som har «tatt over» og frakter nordmennene til Paris. Rooth kom hjem med DY i dag, og Gjert Ingebrigtsen og Nordås (?) fløy DY ned.
Dette er derimot bare basert på hva jeg har fått med meg igjennom diverse medier, f.eks denne: https://www.facebook.com/share/p/AeAgpmq7bTyLhvAk/?mibextid=WC7FNe
Du har fått det inntrykket? SAS og Olympiatoppen skrev avtale om at reising til OL skulle foregå med SAS. Jeg har bare antatt at alle de som flyr DY til/fra gjør det på privat initiativ, mens alt i regi av forbundet går gjennom SAS. Jeg vet ikke altså, men har ikke tenkt at det er noen annen forklaring enn det. Men er jo derfor det er fint å lese i forum som dette, nye inputs:)

Edit: finner blant annet dette på Olympiatoppens nettsider: (…) «Blant annet vil alle utøvere til OL og Paralympics i Paris til sommeren reise med Biofuel-billetter.» Så ja, her er det nok forskjell på hvem som organiserer reisen. At Gjert og Narve gjør noe annet enn forbundet har vel nærmest blitt en naturlov nå
 
Last edited:
Det er vel heller neppe noen eksklusivitetsavtale.

Så de reiser vel med det som måtte passe hver enkelt best.
 
Uten at det er offisielt noe sted (som jeg vet i hvert fall), så virker det som at DY er de som har «tatt over» og frakter nordmennene til Paris. Rooth kom hjem med DY i dag, og Gjert Ingebrigtsen og Nordås (?) fløy DY ned.
Dette er derimot bare basert på hva jeg har fått med meg igjennom diverse medier, f.eks denne: https://www.facebook.com/share/p/AeAgpmq7bTyLhvAk/?mibextid=WC7FNe


SAS fly med medaljevinnerne på både SVG og OSL i dag som fikk vannsalutt.

Og Warhol og co fløy SAS hjem i går kveld.

Så virker som de fløy med litt forskjellig
 
Ingebrigtsen & co fløy DY hjem fra Paris på søndag. Fikk vannsalutt de også.

Og DY la ut innlegg på Facebook om det og, men det, og innlegget angående Rooth er nå borte fra DY sin FB-side.

Ikke for å ta på meg aluminiumsfoliehatten her, men her tror jeg nok at noen i et visst konkurrerende selskap ikke har vært så happy og har fått noen til å snakke med hverandre på bakrommet...

Barnslig oppførsel i så fall :stir
 
Rooth kom hjem med Norwegian:
p.jpeg


Herrem la ut noe på Instagram med en DY-vinge. Men usikker på om det var på tur til OSL eller vestover etter mellomlanding.
 
Rooth kom hjem med Norwegian:
p.jpeg


Herrem la ut noe på Instagram med en DY-vinge. Men usikker på om det var på tur til OSL eller vestover etter mellomlanding.

Herrem fløy OSL-SVG med SAS. Se @svgairport på Instagram.
 
Haha, bagasjetrøbbel hos SAS ja, noe upresist det eller? Å si det som sant er, at A320 har nettindeling i motsetning til 737 hadde vel vært bedre?

Husk at det som er presist og interessant for deg som stuer(antar jeg?) ikke nødvendigvis er detaljer befolkningen bryr seg om eller media for den saksskyld.
 
Back
Top