• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS og Norwegian øker prisene

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
SAS og Norwegian øker prisene

Sjefen i SAS Braathens ble intervjuet av NRK på Gardermoen idag og bekreftet at dem øker prisene pga høye driftstoffutgifter. Hvor mye avgjøre si begynnelsen av neste uke. Også Norwegian vil med stor sannsynlighet øke prisene om ikeklenge.
Intervju av de reisende viste at dette ikke ville ha noe å si på om dem kom til å reise mindre;)

Re: SAS og Norwegian øker prisene

Få opp prisene...og servicenivået!!

Originally posted by EB
Få opp prisene...og servicenivået!!

Tror ikke de tider kommer tilbake innenlands...Svært få vil nå betale 4-500 ekstra fro en frokost .....

Nja! Hvis de forstod at man faktisk var med på å redde Norwegian og opprettholde en konkurranse så ville man kanskje være villig til å betale litt mer... Vi behøver ikke gå opp 400-500 kroner... Halvparten burde holde lenge for DY!!!

Gjør ingenting om prisene stiger litt...en kunne jo velge å øke noen billetttyper mer enn andre...

Greit for min del at prisene øker litt.. så slipper vi å tape penger på drivstoff, det koster jo fletta nå om dagen. Håper bensinprisene går litt ned etterhvert. 11 kr litern er unødvendig syntes jeg..

Men bare prisøkningen kommer skikkelig og redlig fram i media, så slipper vi å få så sykt mye kjeft for prisøkningen.

Originally posted by Scanor
Greit for min del at prisene øker litt.. så slipper vi å tape penger på drivstoff, det koster jo fletta nå om dagen. Håper bensinprisene går litt ned etterhvert. 11 kr litern er unødvendig syntes jeg..

Men bare prisøkningen kommer skikkelig og redlig fram i media, så slipper vi å få så sykt mye kjeft for prisøkningen.
Informasjon til kundene er viktig og gjør at dette ikke blir noe negativt. Viktig å gi forklaringer, noe som bidrar til at de reisende faktisk føler dem blir tatt på alvor. God kommunikajsonsånd!
Eksempel på det motsatt er jo SAS Braathens sin dobling av gebyrer for å bestille på internett.......plutselig bare økte det til det dobbelte....

Bare å ta bilde av en Satoilstasjon så forstår nok kundene prishoppet... Nettgebyret tror jeg faktisk mannen i gata har få problemer med...

Originally posted by EB
Bare å ta bilde av en Satoilstasjon så forstår nok kundene prishoppet... Nettgebyret tror jeg faktisk mannen i gata har få problemer med...
Ja tror ikke folk har vansker med drivstofftillegget i det hele tatt. Litt mer spørsmål er det kanskje rundt servicegebyret siden SAS ikek har vist noen "bilder" av at dette har blitt dyrere.....det er jo her en burde informert godt, så hadde en kanskje sluppet de store oppslagene. Hvor har SAS egentlig gjort av Siv??;)

Siv er jo en del av Reinåsutvalget - som jobber med rapporten etter Tsunamien. Aftenposten i papirutgave har jo faktisk en liten notis om at billettene til SAS Braathens ikke har blitt dyrere totalt sett - selv med et hopp i nettgebyret. Men det er det aknskje ikke like morsomt å skrive om????

Der var det hun var blitt av.....husker det var et eller annet, men klarte ikke hva det var.
Navn kommer mye raskere inn i språket og den daglige bruken enn gamle navn forsvinner. Selv om en tenker nytt så kan en jo forsøke beholde konseptene litt lenger enn et par år. For mange blir det forvirrende tror jeg.
Finnes jo fortsatt personer som skal ha "Jackpot" billetter;)

Jackpot
Businessclass
Billy
Turistklasse
Snowflake
Billy
Best
Happy
Flex
Fullpris
Lavpris
Back
Minipris
Midipris
Economy
Economy Flex
..bare for å nevne noen i SAS og Braathens, og SAS Braathens.

Originally posted by EB
Glemte Euroticket...
Glemte det ikke.....skrev "bare for å nevne noen" ;)

Men du har rett, navnene på flybilletter er mange

Back