SAS og Leasede A320/B737

Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

Kunne jo vert forandringer etter siste ukers begivenheter i SAS

OYKAM er igen registreret som OEIBL og står nu i ZRH...
Der er et billede på zrh spotters
Hilsen Ole

OYKAM er igen registreret som OEIBL og står nu i ZRH...
Der er et billede på zrh spotters
Hilsen Ole

Precis som Ole säger , OE-IBL (och OE-IBJ tror jag) står i ZRH , ingen av dem har väl varit införda i danska registret ännu.

Kommer dessa fabriksnya B737-800W levereras med Sky inredning till SAS?

Stemmer. For dyrt.

Veldig dumt egentlig, for de er ikke veldig flinke med 1 håndsbagasje policy. Noen ganger blir det rimelig fullt ibagasje hyllene...

For dyrt pr nye fly, eller for dyr ved å retrofite samtlige 737NG i flåten for å få et helhetlig inntrykk?

For dyrt pr nye fly, eller for dyr ved å retrofite samtlige 737NG i flåten for å få et helhetlig inntrykk?
Er det ikke så at det ikke går å retrofitte med Sky interiør?

Litt trist egentlig at de ikke følger med i tiden/timen og velger det nyeste og mest moderne.

Å si nei til SKY interiør blir vel som å kjøpe bil uten AC. Ja man sparer noen kroner i innkjøp men den dagen den skal selges igjen så er brukt verdien desto mindre?

Å si nei til SKY interiør blir vel som å kjøpe bil uten AC. Ja man sparer noen kroner i innkjøp men den dagen den skal selges igjen så er brukt verdien desto mindre?

Med tanke på at flyene er leaset så er det GECAS og ikke SAS problem

Dessuten, forskjellen er ikke så stor fra en passasjer sitt synspunkt. Litt høyere under taket og LED som skifter farge.

Är det bara på 737NG som Sky inredning är option?
Jag har precis för mig att Sky är standard i vid nybeställda B747-8I och B777-200LR/300ER.
Jag tycker Sky gör en stor skillnad på atmosfären ombord i B737NG...

Jeg liker også Sky interiøret, men jeg tror det ligger andre planer bak. Nå tar de nok inn det de får - Sky eller ikke (samt noen Airbus i cph) for å bli kvitt MD80.

Men på lengere sikt tror jeg planen er å bytte ut det som er av 737 maskiner med Airbus. Bestillingen av 30 neo-maskiner er ikke noe en eller annen har gjort uten at det er en del av en større plan. Tror de sikter seg inn mot en ren Airbus-flåte med noen 350, samt de nye neo-maskinene. SAS av alle har nok innsett hva det koster å ikke ha en enhetsflåte nå!

Og med tanke på bestillingstid må de vel snart komme ut med en plan, for jeg forstår dagens langruteflåte til SAS snart "må" byttes???

Er det ikke så at det ikke går å retrofitte med Sky interiør?

Det er korrekt, men det er GECAS' valg og ikke SAS. Hattehyllene er vel forøvrig de samme, tror jeg ... Flåtemessig er det nok like greit for SAS. Mindre nytt å passe på.

I en tidligere post står det at SAS skal få 10 A320, men ifølge en presentasjon av den nye strategien vil SAS få levert 14 Airbus A320. Det er mulig dette er omtalt tidligere i tråden, men den begynner å bli så lang at jeg ikke finner det.

http://mb.cision.com/Public/290/9333077/8a60656d9496a80c.pdf

Et spørsmål: Er disse 14 nok til å dekke opp det som flys av MD-80 idag? I følge planspotters.net har SAS nå 20 MDer igjen i aktiv tjeneste og hvordan fylles denne differansen? Disse 20 er uten ROX og de to ex-JK maskinene RLF og RJH som er registrert som stored og på vei til huggern. Og om tallet ikke stemmer helt nøyaktig med 20 er spørsmålet det samme

Ifølge nyeste info er det nå ingen MDer igjen i ARN, som eventuelt kan bli "direkte" erstattet av 737. Så for å dekke dette hullet betyr det at:
  • SAS "sparer" et par maskiner pga mindre vedlikeholdbehov?
  • Mer effektiv drift/program gjelder også fly, og ikke bare personell?
  • Noe CPH-basert produksjon overføres ARN/OSL?
  • Det trengs et par fly til?

Ser forresten at GOT-LHR i blant er satt opp med A320 fremover

SE-DIL flyr heller ikke lengre, men er blant de 20 som er listet på planespotters.....

Back