SAS og Leasede A320/B737

Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

Trengs egentlig disse to individene? Det vil si; er det egentlig noe særlig planlagt aktivitetsøkning den nærmeste tiden som gjør at denne ekstra kapasiteten trengs eller vil noen andre fly (dvs -600) forsvinne ut?

SK har vel sagt at 4 B717 skal ut og jeg personlig tror at ogsa de restende 5 stykk B717 lever farlig...
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

Trengs egentlig disse to individene? Det vil si; er det egentlig noe særlig planlagt aktivitetsøkning den nærmeste tiden som gjør at denne ekstra kapasiteten trengs eller vil noen andre fly (dvs -600) forsvinne ut?

Har SAS cancellerat de tre återstående 737.orna från tidigare beställning?
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

Ser det er en stund siden LN-RPN var i trafikk, har den vært på sjekk?
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

Ser jeg hadde den 26.09 fra Haugesund til Oslo, ikke flydd den etterpå.
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

Från Skyliner: "Boeing 737-705 29094 507 LN-TUI SAS ferried 13dec14 OSL-DGX for part-out & scrap? ex N1787B"
(enl FR24: till CWL...)
Ersätts av SE-RJR?
 
Last edited:
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

Från Skyliner: "Boeing 737-705 29094 507 LN-TUI SAS ferried 13dec14 OSL-DGX for part-out & scrap? ex N1787B"
(enl FR24: till CWL...)
Ersätts av SE-RJR?

Stemmer de virkelig? Høres nesten litt rart ut når de nylig valgte og fikse korrosjonen på den eldre LN-TUA. Eller skyldes det at leasingselskapet vil skrote den?
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

LN-TUI landet på St. Athan (flyplassen har IATA-kode DGX og ICAO-kode EGDX) og ender vel opp hos eCube Solutions. Men er ikke LN-TUI sammen med LN-TUJ og LN-TUK en del av det norske stats medevac-enhet? Hvilket fly blir så erstatningen til LN-TUI?

16012478132_895f34b180_z.jpg

Her er et bilde av LN-TUI på final til rwy 26 på St. Athan lørdag 13. desember. Ikke mye merking igjen vil jeg si.
 
Last edited:
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

Håper -RJR skal fly med base i Norge. Er klar for litt nye regs :)
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

Forøvrig er "nye" -RJR bare fire år yngre enn -TUI, men på rette siden av winglets-grensen
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

Hvorfor forlater LN-TUI flåten? Altså om det er en begrunnelse ut over at leiekontrakten kan ha gått ut.
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

TUI er tilbakelevert til eier.
TUH tas ut av trafikk i slutten av måneden og tilbakeleveres så til eier (mars).

-600 RPH skal ut av trafikk i midten av januar og parkeres på Arlanda til september, når den skal tilbakeleveres. Vet ikke hvorfor den skal stå så lenge, men mistenker at den har nådd en eller annen dyr sjekk.
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

Är OY-KAP ur trafik eller är det något fel på FR24? Visar två transponderkoder...
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

LN-TUA fikk jo nettopp nytt "skinn" på deler på deler av kroppen, så er vel ikke umulig endel av disse nå begynner bli slitne
 
Re: SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)

LN-TUA fikk jo nettopp nytt "skinn" på deler på deler av kroppen, så er vel ikke umulig endel av disse nå begynner bli slitne

Samtidig har jo noen av de andre fått nytt interiør ...
 
Back
Top