Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam
Jeg tror ikke man skal legge for mye i det, selv om "all monner drar", men om det er nok til at nattstoppet i Stuttgart skal komme tilbake er jeg usikker på. Ellers er vel flighten uansett såpass tidlig at det er begrenset for hvor lang sørover man kommer før kanskje får litt dårlig tid? Og dessuten skal jo denne kapasiteten komme fra et sted. Samtidig som bidrar det lite hvis det uansett er destinasjoner hvor Delta i dag er dekket av enten egneruter eller AF
Men den vil jo i hvertfall ikke svekke eksisterende nattstopp, som for å ta eksempelvis i dag har SAS flighter inn til CPH med 60 min MCT fra:
PVG (350)
VNO (32N)
AAL (32N)
GOT (32N)
PLQ (195)
AAR (ATR)
SVG (195)
ARN (32N)
OSL (32N)
HAM (CR9)
BGO (195)
DUS (CR9)
TRD (CR9)
HEL (32N)
AAL (32N)
I tillegg kommer BT fra TLL og RIX i tidsrommet.
Akkurat det jeg tenkte, det er vel begrenset antall mennesker som vil fra Tyskland/Polen til Norge og Sverige på morgenen, men hvis SAS/partnere også har et par long haul flighter på morgenen så kan det være rom for å fylle en Embraer eller CRJ fra steder som Krakow, Stuttgart og andre lignende steder.
Jeg tror ikke man skal legge for mye i det, selv om "all monner drar", men om det er nok til at nattstoppet i Stuttgart skal komme tilbake er jeg usikker på. Ellers er vel flighten uansett såpass tidlig at det er begrenset for hvor lang sørover man kommer før kanskje får litt dårlig tid? Og dessuten skal jo denne kapasiteten komme fra et sted. Samtidig som bidrar det lite hvis det uansett er destinasjoner hvor Delta i dag er dekket av enten egneruter eller AF
Men den vil jo i hvertfall ikke svekke eksisterende nattstopp, som for å ta eksempelvis i dag har SAS flighter inn til CPH med 60 min MCT fra:
PVG (350)
VNO (32N)
AAL (32N)
GOT (32N)
PLQ (195)
AAR (ATR)
SVG (195)
ARN (32N)
OSL (32N)
HAM (CR9)
BGO (195)
DUS (CR9)
TRD (CR9)
HEL (32N)
AAL (32N)
I tillegg kommer BT fra TLL og RIX i tidsrommet.
Last edited: