SK SAS og eierskiftet - rutetråden

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
SAS og eierskiftet - rutetråden

Uten å gå for mye i detaljer, vil det bli noen endringer på sommerprogrammet. CPH-JFK blir 2x daglig med A321. EWR daglig 330.
Ingen endringer for OSL/ARN. Ennå, ihvertfall.

Kun mindre endringer ellers, såvidt jeg forstår.
 
Last edited by a moderator:
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Da ryker vel enten Canada rutene eller Boston da siden det skal flyes 2xJFK med A321?

Spennende med ATL, men det er jo litt synd at man ikke fikk Delta inn på den ruten slik at SK sin heller begrensede kapasitet kunne brukes andre steder.
 
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Da ryker vel enten Canada rutene eller Boston da siden det skal flyes 2xJFK med A321?

Spennende med ATL, men det er jo litt synd at man ikke fikk Delta inn på den ruten slik at SK sin heller begrensede kapasitet kunne brukes andre steder.

Tænker Toronto ruten nok ryger, mens Boston vel tværtimod står til at blive forstærket, da det i forvejen er en Delta hub.

Iøvrigt enig i at det er lidt ærgerligt med ATL, men spørgsmålet er om ikke den flyttes over på Delta metal så snart SAS indtræder i JVét.
 
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Større maskin på BOS gir mening. AC har vel allerede annonsert ARN så det gir jo gjerne mening at SK skygger banen.
 
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Den er ikke nævnt nogen steder, så mistænker at den ikke kommer tilbage efter vinterpausen.

Den ligger søkbare i Google flights, eksempelvis 5. september. Men det kan selvsagt endre seg.
 
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Dette med 2 x JFK daglig fra CPH må vel bassere seg på Delta connections? Det virker jo som at de fleste UA varianter er "fully booked" så man forbereder vel seg på å selge Delta biletter?
 
Last edited:
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Deltas hub-er er listet nedenfor,
hvis jeg ikke er helt på bærtur stemmer vel den ukvalifiserte gjettingen min ganske bra !?!

ATL - Naturlig at kommer med byttet til SkyTeam! .. noe som det ser ut som.
BOS - Flys allerede til, men kommer sikkert økning.
DTW - Ikke sannsynlig med det første, MSP er nok mer naturlig kommer før.
JFK - Som det skrives flyttes nok trafikk gradvis over til JFK, isteden for EWR.
LAX - Flys til i dag, mulig det fokuseres mer på LAX isteden for SFO fremover.
LGA - Hovedsaklig kun innenriks og Kanada, så ikke aktuelt.
MSP - Ikke utenkelig at kommer etterhvert, (Minnesota og utvandringen osv...) og hub i midtre deler av USA.
SEA - Sannsynlig da det tidligere har vært en tradisjonell SAS-rute.
SLC - Ikke sannsynlig med det første, MSP er nok mer naturlig kommer før.
 
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Intressant att SAS fått fler slotar på JFK.

Husk at i f.eks på JFK så er det ikke problem med "rullebaneslots" som vi er vant med i Europa. Der er det gate-slots som er viktig. Kan være at DL har funnet noen plasser på "sine" gates.
 
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Det betyr vel at det alt skjer og vil skje endel på bakrommet, hvis disse endringene kommer alt i sommer. Skal det funke kommersielt så trengs det vel fort litt mer enn bare en helt basic interline med Delta her?
 
Back
Top