SAS og Continental i code-share-samarbeid

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
SAS har hittil ikke hatt code-share-ruter fra New York - bare Chicago og Washington D.C. med United - men nå har 14 nye destinasjoner blitt lagt til med Continental fra Newark-flyplassen. Det blir mulig å bestille billetter via SAS' egne nettsider, slik man i dag kan gjøre på code-share-ruter med United. I tillegg kommer den allerede annonserte code-share-avtalen med Ethiopian.

SAS adds code-share destinations in Africa and US

SAS Scandinavian Airlines has formed code-share agreements with both Continental Airlines and Ethiopian Airlines. With the new agreements in place, SAS can now offer its customers another 14 new code-share destinations in the US with Continental via SAS' New York hub.

SAS' new agreement with Ethiopian Airlines is effective immediately and includes code-share on Ethiopian Airlines' flight on the Stockholm-Rome-Addis Ababa route.

SAS already today offers some 40 code-share destinations in the US with Star Alliance™ partner United Airlines, primarily out of SAS' Chicago hub, which SAS serves daily from both Copenhagen and Stockholm. With the new Continental Airlines agreement, SAS will add a further 19 code-share destinations across the US, Canada and Latin America, including a large number of cities in Florida, such as Fort Lauderdale, Miami and Orlando. The code-share agreement also includes Montreal, Quebec and Toronto in Canada, and Lima (Peru) and Mexico City. Continental is SAS' primary partner out of New York's Newark airport, which SAS serves daily from both Copenhagen and Stockholm.

As of today, members of SAS' frequent flyer program EuroBonus will earn points on the Ethiopian Airlines code-share flights. Members have earned points with Continental Airlines since the airline joined Star Alliance™ in October last year.
 
Last edited:
Men Code-share på Oslo-New York, nei det er farlig det.

Er noe med konkuranse myndighetene i USA og Europa her, Kontant nei på dette mellom EWR og ARN/CPH, OSL er under vurdering.
Det var det siste jeg hørte.
CO og SAS vil.
 
På slutten av 80-tallet så inngikk SAS og CO "den første globale" flyalliansen. SAS flyttet fra JFK til EWR. SAS kjøpte også i underkant av 20% av morselskapet til CO. SAS sitt krav om at den europeiske Alcazar-sammenslutningen skulle ha CO som partner i USA, gjordce at den aldri ble noe av. SAS har holdt på CO som partner i mer eller mindre grad helt fram til idag, selvom CO's fremstøt i skandinavia de siste årene har nok vært frustrerende.
 
Samarbeidet med CO har vel vært minimalt i periden mellom stiftelsen av *A og COs medlemskap?
 
Er noe med konkuranse myndighetene i USA og Europa her, Kontant nei på dette mellom EWR og ARN/CPH, OSL er under vurdering.
Det var det siste jeg hørte.
CO og SAS vil.

På OSL- New York er det jo null konkurranse, så det bør ikke være noe problem for konkurransemyndighetene med codeshare herfra.
 
Samarbeidet med CO har vel vært minimalt i periden mellom stiftelsen av *A og COs medlemskap?

Njaaa ... større enn det skulle vært etter alliansereglene. SAS solgte veldig mye CO ut av EWR under hele Skyteam-perioden. Hvorfor? Gode priser. ;)
 
Back
Top