Re: SAS och Thai samarbetar tätare
Sverige har den desidert største andelen reisende fra Skandinavia til Thailand med ca 250000 reisende i året, Norge og Danmark ligger ganske likt med ca 80-100000 reisende pr år.Originally posted by TOS
Originally posted by LN-MOW
Norge er det minste markedet i Norden, og i tillegg har (spesielt) CPH bedre feed fra viktige markeder som Nord-Tyskland og UK.
Jeg bryr meg ikke så mye om dette med direkteruter, men lurer på en (av mange) ting. Mangel på volum kan vel kompenseres med høyere priser, og spør du CK så vil sikkert en revenue manager heller ha et halvtomt fly til høye priser enn et fullt fly til lave priser (da har man plass til de som kommer i siste liten og som av og til er villige til å betale en høy pris). Du har sikkert rett i at Norge er minst i Norden, men er det ikke slik at nordmenn reiser mye mer enn svensker og dansker (eller er det bare innenriks)..? Om hver nordmann reiser 2 ganger så mye som svenskene så bør vel antall reisende bli omtrent det samme. for Danmark i enda mindre grad. Men, jeg vet ikke hvordan reisefrekvensen er i Sverige, Danmark kontra Norge.