Kunne du være snill å utdype hva "occ" er?
Så mange som 50 SAS-ansatte på Gardermoen må flytte til Sverige eller finne seg ny arbeidsplass. 1. februar neste år er det slutt for SAS Operations i Oslo, sentralen som styrer SAS' daglige flybevelser i Norge. I stedet samlokaliseres alle SAS' operasjonssentraler i Stockholm.
Er det andre avdelinger hos SAS som er duplisert i Sverige og/eller Danmark?Det har lenge blitt sagt at SAS skal kutte doble- og triple avdelinger.
Så lenge det er praktisk mulig, så virker det mest naturlig og ikke minst mer lønnsomt å samle slikt på et sted. Synd for de som blir berørt, men slik er livet.
Noen ting er naturlig å samle, andre ting er mindre naturlig å samle. Eventuelt naturlig å samle i et annet land. At Norge, med sine store utfordringer i værforhold, avstander, mangler i infrastruktur og så videre, blir flyttet til Sverige... Ja det er rimelig unaturlig i mine ører.
At det er lønnsomt? Tja, det er vel alt av sentralisering. Men jeg tviler på at dette sparer så vanvittig mye penger, og løser alle SAS' problemer. Jeg vil heller tro det kan skape flere kanselleringer, større forsinkelser og mer misnøye hos passasjerene. Kun tiden vil vise.
rart... for eg trodde SAS har større trafikk i Norge enn i Sverige....
Hvorfor det?Jeg vil heller tro det kan skape flere kanselleringer, større forsinkelser og mer misnøye hos passasjerene. Kun tiden vil vise.
Om man sitter og organiserer dette i Stockholm eller Oslo kan da umulig ha noen innvirkning på arbeider. Det er like lite dårlig vær på Romerike som på Arlanda. Og er ingen grunn til at svensker skulle gjøre noen dårligere jobb.
Etter mitt syn er der mest naturlig å samle mest mulig av det som kan samles på Arlanda, så sant det er praktisk mulig
Noen ting er naturlig å samle, andre ting er mindre naturlig å samle. Eventuelt naturlig å samle i et annet land. At Norge, med sine store utfordringer i værforhold, avstander, mangler i infrastruktur og så videre, blir flyttet til Sverige... Ja det er rimelig unaturlig i mine ører.
At det er lønnsomt? Tja, det er vel alt av sentralisering. Men jeg tviler på at dette sparer så vanvittig mye penger, og løser alle SAS' problemer. Jeg vil heller tro det kan skape flere kanselleringer, større forsinkelser og mer misnøye hos passasjerene. Kun tiden vil vise.
Det som vel er hevet over enhver tvil, er at SAS-ledelsen begynner å gjøre det veldig enkelt for et snart tverrpolitiskt enig storting å selge ut aksjene om noen skulle være interressert i å kjøpe de.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.