Kilde: jp.dk
Efter at have fået styr på omkostningerne gennemfører SAS nu en fundamental ændring af sin hidtidige strategi. Selskabet vil fremover kun sælge enkeltbilletter.
I sit hidtil mest aggressive angreb på lavprisselskaberne vil SAS nu udelukkende sælge enkeltbilletter til kunderne på de europæiske ruter.
Den nye strategi træder i kraft 1. september, men af praktiske årsager omfatter det nye koncept dog først Tyskland fra januar.
»Det er det produkt, kunderne ønsker at købe. De vil ikke tvinges til at bestille en returbillet med regler om, at de f.eks. skal rejse ud en onsdag og hjem en søndag. Tovejsbilletterne har været døde længe, men vi har ikke indrettet os på det før nu,« forklarer Jørgen Lindegaard, adm. direktør i SAS.
Strategiændringen er af afgørende betydning for SAS' fremtid, fastslår Jørgen Lindegaard.
»Der er tale om en stor strategisk og kommerciel ændring. Vi er det første af de traditionelle flyselskaber i Europa, som gennemfører en så radikal ændring,« fastslår han.
Konkurrencedygtig
Formålet med at opgive returbilletterne er, at SAS bliver konkurrencedygtig på sit grundprodukt og derved bedre kan konkurrere med lavprisselskaberne. Samtidig fastslår Jørgen Lindegaard, at selskabets primære kunder fortsat er forretningskunderne, som skal have mulighed for at få ekstra service.
Efter at have fået styr på omkostningerne gennemfører SAS nu en fundamental ændring af sin hidtidige strategi. Selskabet vil fremover kun sælge enkeltbilletter.
I sit hidtil mest aggressive angreb på lavprisselskaberne vil SAS nu udelukkende sælge enkeltbilletter til kunderne på de europæiske ruter.
Den nye strategi træder i kraft 1. september, men af praktiske årsager omfatter det nye koncept dog først Tyskland fra januar.
»Det er det produkt, kunderne ønsker at købe. De vil ikke tvinges til at bestille en returbillet med regler om, at de f.eks. skal rejse ud en onsdag og hjem en søndag. Tovejsbilletterne har været døde længe, men vi har ikke indrettet os på det før nu,« forklarer Jørgen Lindegaard, adm. direktør i SAS.
Strategiændringen er af afgørende betydning for SAS' fremtid, fastslår Jørgen Lindegaard.
»Der er tale om en stor strategisk og kommerciel ændring. Vi er det første af de traditionelle flyselskaber i Europa, som gennemfører en så radikal ændring,« fastslår han.
Konkurrencedygtig
Formålet med at opgive returbilletterne er, at SAS bliver konkurrencedygtig på sit grundprodukt og derved bedre kan konkurrere med lavprisselskaberne. Samtidig fastslår Jørgen Lindegaard, at selskabets primære kunder fortsat er forretningskunderne, som skal have mulighed for at få ekstra service.