SAS nu også Stockholm ....

sk931

ScanFlyer Rusty
SAS nu også Stockholm ....

SAS starter nu en rute mellem STO og LCY....Den skal flyves med en RJ70
fra Transwede(Malmø Aviation)
se her:
SAS startar ny flyglinje till London City
Den 13 februari öppnar Scandinavian Airlines Sverige en ny linje direkt från Arlanda till London City Airport. Flygplatsen ligger endast tio kilometer från Londons finansdistrikt, och fem kilometer från Londons nya affärs- och finanscentrum vid Canary Wharf.
Den nya linjen utökar därmed SAS nuvarande Londonflyg från Arlanda från sex till åtta avgångar varje vardag.

- Vi har märkt en ökad efterfrågan på flygresor till London. Dessutom är det många resenärer som vill ha kortare restider. Det nya Londonflyget riktar sig speciellt till passagerare som flyger i tjänsten. Vi kan erbjuda en incheckningstid på tjugo minuter före avgång, säger Susanne Dahlberg, kommersiell chef på Scandinavian Airlines Sverige.

Biljetterna finns i tre olika klasser: Business, Economy Flex och Economy. Linjen ingår i Nya Europaflyget med biljettpriser från 650 kronor. Avgångarna från Arlanda sker vardagar klockan 07:15 och 16:15, och från London City Airport klockan 09:15 och 18:15.

Det nya affärsreseflyget till London är resultatet av ett samarbete mellan Scandinavian Airlines Sverige och flygbolaget Transwede (ett systerbolag till Malmö Aviation). Flygplanet som kommer att trafikera linjen är av typen Avro 70 med 82 säten.






Hilsen
Ole
 
Replying to Topic 'SAS nu også Stockholm ....'

Med SK i cabinen om jeg har forstått dette riktig .

/G
 
Replying to Topic 'SAS nu også Stockholm ....'

Og i Dagens næringsliv kan en lese:

SAS gir svenske og danske forretningsreisende muligheten til å korte reisetiden til London med tre timer. Nordmenn må fortsatt ta omveien.

I oktober startet SAS en ny flyrute fra København til den sentrumsnære flyplassen London City. Nå kommer det en slik rute også fra Stockholm. Forretningsreisende er målgruppen.

- Reisetiden kommer til å kortes ned med opp til tre timer, sier SAS’ Storbritannia-sjef Lars-Ove Filipson til den svenske avisen Dagens Industri.

35 minutter til City
London City Airport ligger bare et kvarters togtur fra det raskt voksende forretningssentrumet Canary Wharf, og bare ytterligere ti minutters togreise til finansområdet City.

- Dette blir først og fremst et forretningsfly for folk som vil komme til finansområdet. London City er en liten flyplass der du kan være i en taxi ti minutter etter at flyet har landet, sier Filipson til DI.

Med Filipsons tidsvurdering tar det 35 minutter fra flyet har landet på engelsk jord, til du kan stå med dokumentmappen under armen i finansstrøket City. Dette er med andre ord noe ganske annet enn å komme seg ut av gigantiske Heathrow og derfra ta seg inn til London sentrum.

Ingen planer fra Norge
For forretningsreisende som stadig reiser til London må dette høres forlokkende ut. Norske forretningsreisende må likevel nøye seg med drømmen.

- Vi har ingen konkrete planer om det, sier kommunikasjonsdirektør Cathrine Foss Stene i SAS Braathens til dn.no.

- Hva gjør at det er mer interessant for SAS å starte en slik rute for forretningsmarkedet i Sverige og Danmark enn for forretningsreisende fra Norge?

- Jeg sier ikke at det er mindre interessant for Norge å starte en slik rute. Jeg sier bare at vi ikke har noen konkrete planer om det. Det er jo blant annet en annen type flyplass i London City som tilsier at man må fly med en annen flytype enn utenfor London. Jeg sier ikke at det er et uinteressant marked for oss, men vi har ingen konkrete planer om det nå, sier Foss Stene.


- Er det naturlig for SAS at en slik rute fra Norge vil være neste steg når man har startet fra de to andre skandinaviske landene?

- Vi kommer helt klart til å vurdere dette fremover, men vi har ingen konkrete planer nå.

SAS-direktøren viser til at SAS Braathens er i ferd med å lansere flere andre nye ruter, og at dette tar mye av kapasiteten til selskapet nå.

- Hva er erfaringene fra København?

- De er veldig positive. Veldig positive. Og det er nok medvirkende til at våre svenske kollegaer starter opp også, sier Cathrine Foss Stene.
 
Replying to Topic 'SAS nu også Stockholm ....'

Tre og en halv time! Interessant regnestykke ... :p

Kanskje noe for CK og hans nye flaate med Do328jet's?
 
Replying to Topic 'SAS nu også Stockholm ....'

Q400 er sertifisert for LCY
 
Replying to Topic 'SAS nu også Stockholm ....'

Burde nesten være mulighet for WF både fra oslo og kanskje også fra SVG, eller blir den litt tynn??
 
Replying to Topic 'SAS nu også Stockholm ....'

Hadde jo vært perfekt med Q400 fra Sola til London City.
 
Replying to Topic 'SAS nu også Stockholm ....'

F.50 er også sertifisert for 6° og LCY
 
Replying to Topic 'SAS nu også Stockholm ....'

Originally posted by LN-MOW


Tre og en halv time! Interessant regnestykke ... :p

Kanskje noe for CK og hans nye flaate med Do328jet's?

Om man skal til City siden av London saa er det nok riktig at man sparer en god del tid, men 3.5 timer er vel aa ta litt vel i, ja. Kanskje et mer edruelig anslag er 1 time i besparelse. Paa den annen siden saa er da STN bedre lokalisert om man klarer aa sitte paa tog sammen med noen andre mennesker... 45 minutter inn til Liverpool st stn. og da er man saa godt som i City.
 
Replying to Topic 'SAS nu også Stockholm ....'

Hvem har sagt 3,5 timer ??? Det står da vitterligen "opp til 3 timer" . Rutene er rettet mot forretningsmarkedet. Hvis man sier at besparelsen blir 1 time, utgjør dette faktisk 2 timer av en arbeidsdag for en forretningsmann/kvinne på dagstur/møte i City. For travle personer er det faktisk ganske mye. Men, skal du til London for shopping/fotball/teater er det vel greitt å reise til STN.
 
Replying to Topic 'SAS nu også Stockholm ....'

Originally posted by Olebno


Hvem har sagt 3,5 timer ??? Det står da vitterligen "opp til 3 timer" . Rutene er rettet mot forretningsmarkedet. Hvis man sier at besparelsen blir 1 time, utgjør dette faktisk 2 timer av en arbeidsdag for en forretningsmann/kvinne på dagstur/møte i City. For travle personer er det faktisk ganske mye. Men, skal du til London for shopping/fotball/teater er det vel greitt å reise til STN.

Det har du selvsagt rett i! Personlig saa leste jeg ikke noe annet enn LN-MOWs uttalelse og tok det for god fisk...:spin:
 
Replying to Topic 'SAS nu også Stockholm ....'

Originally posted by Olebno

....... Men, skal du til London for shopping/fotball/teater er det vel greitt å reise til STN.

...og skal man spotte drar man til lhr:wow:
 
Replying to Topic 'SAS nu også Stockholm ....'

det samme tenker jeg, dessuten hvordan skal de klare en så rask innsjekk på ARN?

Noen steder sies 4 daglige (hverdager) og andre steder står det 2 daglige.
Hva er riktig? Med to avganger blir det ikke en fly utnyttelse å rope hurra for!
 
Replying to Topic 'SAS nu også Stockholm ....'

I den förfrågan som gått ut till cabin-crew står det: 2 turer tur&retur på vardagar , lördagar ingen flygning och på söndagar 1 tur&retur.
 
Replying to Topic 'SAS nu også Stockholm ....'

I Amadeus (via wf.no) ligger flyvningene inne med Q400....
 
Back
Top