• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS-Norwegian 18-1

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Fra klokken 05.30 til 23.30 har SAS 18 personer tilgjengelig for irregulariteter. Norwegian har én, men ved større problemer skal det være tre.

OK, det er ikke slik at SAS har 18 mann sittende og vente på at noe skal skje. De jobber med driftsmessige ting, men når skiten treffer vifta, slipper de alt annet og er tilgjengelige. De driver også mye forebyggende arbeid, som forhåndsplanlegging av ventede problemflighter for å lette trøkket på gate og andres steder.

http://www.dagbladet.no/2014/01/11/nyheter/okonomi/fly/norwegian/sas/31225845/

Re: SAS-Norwegian 18-1 ....

DN skriver også om dette .. men hvorfor får DY's talsmann store og fete typer? Npen vittigheter ligger på tungen, men de får være .... :p

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article2746808.ece

- Norwegian har flere hundre medarbeidere over hele verden som til enhver tid gjør sitt ytterste for å ivareta de reisende på best mulig måte, både i ordinær drift og ved uregelmessigheter.

Skånvik fri i dag?

Norwegians motmæle sett i lys av de problemer de har hatt gjør jo ikke akkurat at de kommer bedre ut i artikkelen.

"Ja, vi har flere hundre medarbeidere over hele verden som gang på gang har mislykkes med å få passasjerene hjem med mindre enn 24 timers forsinkelser når våre langdistansefly får problemer."

Men når det er sagt, så inviterer jo L S-N til tissekonkurranse når han velger å trekke inn alle i DY/DU og innleide underselskaper som arbeider for å få flyene avgårde ved irregulariteter.

Det er vel på sin plass å nevne en situasjon for en bekjent som ble kjosfast på Andøya den 21. desember. Hun, og hennes datter, skulle med Norwegian (LN-NGP, splitter ny) til Oslo og videre til Trondheim. På grunn av en feilindikasjon de ikke ble kvitt i cockpit så måtte Norwegian sende et nytt fly med crew som egentlig hadde tatt juleferie. Dette var godt utpå kvelden, og det var etter hvert klart at forsinkelsen ble så stor at de ikke ville rekke det siste Norwegian-flyet til Trondheim den kvelden.

Hun ble bedt om å ringe kundeservice. Dessverre var klokken blitt så mye at norsk kundeservice hadde tatt kvelden, og hun fikk svar hos en person som, basert på "aksenten" var et sted i Asia. Hun sa selv at hun er ganske dårlig i å forklare seg på Engelsk. Etter noen forsøk på å forklare seg på Engelsk ble dette gitt opp, og til slutt tok Widerøe-skranken ansvar for kundeservicen for denne Norwegian-passasjeren og fikk booket om familien til å fly med første fly fra Gardermoen til Trondheim dagen derpå.

Bjørn Kjos fortalte i et TV-program en gang at de er skrudd sammen på en helt annen måte enn andre selskaper. Ja det må jeg si. Skrudd sammen for å fungere godt i medvind hvor alt er som normalt og alle kan snakke engelsk. Merkelig at de har valgt å kalle seg Norwegian, men det har vel sammenheng med at de ikke forstod hvor skuta kom til å havne da de først startet opp for alvor (737-epoken*).

Last edited:
Litt morsomt når DY skulle forklare den elendige punktligheten i Aftenposten i dag. De valgte å skylde på været. Som om de andre selskapene ikke hadde akkurat de samme vær-utfordringene.
Jeg er iallefall glad for at dette er et selskap som jeg slipper å forholde meg til som kunde. Kan ikke se for meg at jeg kommer til å sette mine ben i et av deres fly med det første.

"Ja, vi har flere hundre medarbeidere over hele verden som gang på gang har mislykkes med å få passasjerene hjem med mindre enn 24 timers forsinkelser når våre langdistansefly får problemer."
.

Er det bare meg eller er informasjonsavdelingen i DY/DU "flinke" på å bruke begrepet "medarbeidere" når de skal informere og snakke pent om eget produkt?

Når det ikke er fullt så trivelig så bytter de ut medarbeidere med handlingagent eller handler som Kjos sier.

Back