SAS Museet får MD80 av SAS

Re: SAS Museet får MD80 av SAS

Jeg tror flyet har det best dersom det kommer til Stauning. SAS Museet har vel ikke øknonomi til å vedlikeholde denne maskinen, dessverre.

Re: SE-DIR går nok dessverre vestover som de øvrige...

Gjennom kilder i SAS museet har jeg fått vite at det dessverre ikke lot seg gjøre å komme frem til enighet om plassering av MD-80 SE-DIR og kostnadene dette vil medføre.

Selv om planen var å la flyet gå til museet, har SAS trukket dette tilbake og flyet vil dermed følge de øvrige andre MD-80 som har forlatt SAS flåten, og bli fløyet over til Delta Airlines som vil ta vare på motorer og annet brukbart materiale, og skrape flyet... :(

Nei, dette er det jeg har fryktet, det er ikke butikk i det å ta vare på egen flyhistorie

Last edited:

Så ser det altså ut til å ha vært for godt til å bli sant. Enormt skuffende, om ikke fullstendig uventet. :headbang

Hva?
Dette er skuffende og trist. Hva med å lage et fond? eller Facebook-side for å beholde den? :)

Dette er utrolig skuffende. Hvor mange penger er det vi snakker om her?

Veldig synd det ikke er mulig å beholde en md80 i Norge.... Jeg mener den er en viktig del av Norsk flyhistorie og absolutt har sin plass på OSL.

En skulle tro at kostnadene ved dette var noe alle involverte parter hadde tenkt over før gaven ble gitt ? ... :headbang

Det kommer vel også an på hvor i prosessen man var da dette ble kjent ... ;) Mistenker at dette ble 'rushet ut' i forbindelse med begivenheten ..

Dette var triste nyheter ja! Hadde gledet meg til å dra til SAS museet på Gardermoen for å se flyet. Hva med Norsk Luftfartsmuseum i Bodø? Har ikke de plass til denne flotte maskinen?

Jeg så en SK MD80 takset på OSL i dag, var det SE-DIR som var på vei til Delta?

Jeg så en SK MD80 takset på OSL i dag, var det SE-DIR som var på vei til Delta?

Den står så og si på samme plassen som der vi forlot den etter flighten opp fra CPH 26.10. Den blir nok stående der inntil det er tatt en avgjørelse om dens videre skjebne.:)

Den står så og si på samme plassen som der vi forlot den etter flighten opp fra CPH 26.10. Den blir nok stående der inntil det er tatt en avgjørelse om dens videre skjebne.:)

Da var det nok en annen, den var uansett for langt unna til at jeg kunne se reg.

Back