SAS med vinterrute til Bangkok 2023/2024

Dette var bra! Og veldig fine avgangstider. Vil tro de justerer prisene noe, 38 laken i Business var stivt…

Noen som har en formening om hvor lenge ut mot våren en vinterrute er operativ?

Var utrolig fine connections mot TOS og med avgangstider/nattflygning som passer meg utmerket mtp jetlag.

Vinteren varer vel ofte til ca 26. mars i flyverdenen?

Satser på litt hyggeligere priser i premium etterhvert, men det kostet jo 29000 med konkurrentene i vinter. Med så sene avganger funker ko plussetene på a350 fint også. Er jo bare forstyrrende å skulle få noe ut av C-service.

Yielden er vel enn så lenge også hyggeliere til bkk enn den var før.

Last edited:
Noen som har en formening om hvor lenge ut mot våren en vinterrute er operativ?

Var utrolig fine connections mot TOS og med avgangstider/nattflygning som passer meg utmerket mtp jetlag.

Vinteren varer vel ofte til ca 26. mars i flyverdenen?

Satser på l

Til siste søndag i mars.

For SAS her betyr det dog siste avgang fra CPH fredag 29/3, basert på hva som ligger ute for salg nå

Er vel snaue 10% lenger i distanse, sikkert litt mindre i tid? Samtidig er vel A350 et knepp raskere enn A340-300 de brukte før

Sånn ca M0.85 vs M0.82, dvs 30-35 km/t raskere. Det utgjør vel 15-25 min på den turen, selvsagt avhengig av vind og ruteføring.

Topp at de er i gang igjen. Foreløpig litt vel høye priser og vel sen avgangstid for min smak, så ligger an til Norse eller Lufthansa i januar.

Hvorfor flyr SAS som "eneste" selskap utenom Iran? De flyr helt ned til Dubai før de vender østover... Medfører at Thai Airways er ca 30minutter raskere til BKK og opptil 1 time raskere på returen.

12:30 begynner å bli lang tid.

Attachments

• Skjermbilde 2023-12-07 kl. 16.27.26.jpg
    Skjermbilde 2023-12-07 kl. 16.27.26.jpg
    90.8 KB · Views: 920
Last edited:
Norse flyr heller ikke over Iran…

Når jeg legger ut et innlegg med utklipp fra Flightradar24... så kommer du og påstår at Norse heller ikke flyr over Iran... Hva tror du jeg gjør da?

Attachments

• Norse.jpg
    Norse.jpg
    133.8 KB · Views: 824
Last edited:
Når jeg legger ut et innlegg med utklipp fra Flightradar24... så kommer du med pisspreik og påstår at Norse heller ikke flyr over Iran... Hva tror du jeg gjør da?

Min kommentar var rettet til din kommentar hvor du skriver at SAS er eneste selskap som ikke flyr over Iran. Ikke noe mer enn det.

Min kommentar var rettet til din kommentar hvor du skriver at SAS er eneste selskap som ikke flyr over Iran. Ikke noe mer enn det.

Så fortell meg hvilke europeiske selskap som unngår Iran da, og ikke løgn slik som sist. Hverken Thai Airways, Lufthansa, KLM, Air France eller Finnair unngår Iran.

Ok. Først tror jeg du kanskje burde roe ned litt her. Jeg har ingen interesse av å krangle med deg om noe som helst.

Jeg faktasjekket åpenbart ikke min informasjon godt nok, så da vet vi at Norse også flyr over Iran. Da har ikke jeg interesse av å bidra med noe mer rundt ditt spørsmål, det får du finne ut av selv.

Så fortell meg hvilke europeiske selskap som unngår Iran da, og ikke løgn slik som sist. Hverken Thai Airways, Lufthansa, KLM, Air France eller Finnair unngår Iran.

Det var dog en mærkeligt aggresiv tone der anvendes her. Jeg tænker umiddelbart ikke at SAS sådan uden nogen bevæggrund vælger at flyve udenom Iran....

Det var dog en mærkeligt aggresiv tone der anvendes her. Jeg tænker umiddelbart ikke at SAS sådan uden nogen bevæggrund vælger at flyve udenom Iran....

Det var da ikke meningen å være aggresiv, men jeg spurte et legitimt spørsmål om hvorfor SAS velger å fly rundt Iran når de fleste andre europeiske selskap ikke unngår dette landet.

Som svar får jeg at Norse heller ikke flyr over Iran, noe som beviselig er feil, og som heller ikke svarer på mitt spørsmål.

Da må jeg få lov til å kommentere dette, når svaret ikke var et svar, men en digresjon, og atpåtil feil. Beklager om det oppfattes aggresivt.

Dette var vel ruten til Norse i går? Ser ut som over Iran for meg?

Attachments

• 3904CE01-2E63-454A-9506-7A4CECB7B0BD.jpg
    3904CE01-2E63-454A-9506-7A4CECB7B0BD.jpg
    213.4 KB · Views: 610
Back