Som om ikke 7 timer på CDG skulle være straff nok for å ha prøvd Singa sin nye biz class så går det da maks gale. I det vi gir på for å ta av så kutter de til idle og av på første taxiway og tilbake til terminalen. To timer feilsøking og vi blir sendt i land til kaos a la CDG. På toppen av det får SAS-folket problem med billetten min både på den avbryte turen og å hive meg over på SK836 nå i kveld, og alt endte med 13 timer på CDG.
Diagnose av CDG: Europas svar på ulands flyplasser. Komplett håpløs, koblet med en sunn dose fransk arroganse og "je parle bare fransk" fra de og en kontrakts-lounge med null skille mellom røyk og ikke-røyk. Det finnes jo knapt nok noen informative skilt på denne flyplassen, og alt er rundt, opp, bak, rundt, nedenfør og bak en eller annen skranke med en idiot som sier at eticket ikke gjelder på CDG, de skal ha boardingpass for alt.
Landet på OSL 22:30:noe og heldigvis kom min bag ut som nummer 3 og jeg var på hotellet 10 mins etterpå... aldri mer CDG.
-A
PS: Og utenom min rant, det som var problemet var at når de skulle dra til og ta av så kom hele tiden hornet som sier at flyet er feilkonfigurert for takeoff. Bøtter av feilsøking og testing ved gate viste ikke feil på flaps, sensor, og en full reboot (trodde det var bare airbuser som trengte slikt) fant ingen feil. Litt artig å se noe jeg selv har svettet med i PMDG sin 737 sim og bannet over en eller annen detalj som er glemt som løser ut alarmen og høre kapteinen sitte der fremme og si "vi går over alt en gnag til, det må være en jævlig liten detalj som er glemt"
Diagnose av CDG: Europas svar på ulands flyplasser. Komplett håpløs, koblet med en sunn dose fransk arroganse og "je parle bare fransk" fra de og en kontrakts-lounge med null skille mellom røyk og ikke-røyk. Det finnes jo knapt nok noen informative skilt på denne flyplassen, og alt er rundt, opp, bak, rundt, nedenfør og bak en eller annen skranke med en idiot som sier at eticket ikke gjelder på CDG, de skal ha boardingpass for alt.
Landet på OSL 22:30:noe og heldigvis kom min bag ut som nummer 3 og jeg var på hotellet 10 mins etterpå... aldri mer CDG.
-A
PS: Og utenom min rant, det som var problemet var at når de skulle dra til og ta av så kom hele tiden hornet som sier at flyet er feilkonfigurert for takeoff. Bøtter av feilsøking og testing ved gate viste ikke feil på flaps, sensor, og en full reboot (trodde det var bare airbuser som trengte slikt) fant ingen feil. Litt artig å se noe jeg selv har svettet med i PMDG sin 737 sim og bannet over en eller annen detalj som er glemt som løser ut alarmen og høre kapteinen sitte der fremme og si "vi går over alt en gnag til, det må være en jævlig liten detalj som er glemt"
