SAS med restricted Business Class-billetter fra Storbritannia

Blir morsomt hvis de kan konkurrere med BA om billigbiz-segmentet mellom OSL og LHR.

I følge BA så er Norge det landet i Skandinavia hvor de selger flest businessbilletter.

Nordmenn er det landet i Skandinavia som er best på business hos det britiske flyselskapet.

- Vi kaller dette markedet for «premium leisure», det vil si kunder som reiser på ferie, men som reise på businessklasse. I Norge selger vi langt flere businessklassebilletter enn i de andre skandinaviske landene, sier Rasmussen.
http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3508570.ece
 
Gjør de det på europarutene sine ellers også, og fra OSL selvfølgelig, kommer de til å selge meg veldig mange Z-billetter. Nå går mye i kjip Eco, men kan jeg doble prisen og få Biz til 3-400€ t/r er jeg klar som en strikk.
 
Last edited:
Positivt tiltag fra SAS. Må håbe at de "ser lyset" og kommer til at tilbyde dette på alle Europa-ruter - det kan kun gå for langsomt.

Jeg har undret mig meget over at ikke flere selskaber gør dette - vi er trods alt en del folk der gerne vil betale lidt mere for god service og premium kabine, men ikke har brug for fleksibilitet og trods alt synes at 7500 DKK t/r CPH-LHR er lige i overkanten..

En god måde at få højere indtjening på hvis man spørg mig...
 
Dette er et flott tiltak fra SAS sin side ! Er helt enig med FlyHI - en god mulighet til å øke inntjeningen :) Finner dere andre disse billetene til salgs på wideroe.no eller er det bare jeg som ikke klarer det ?
 
Aj aj! Herlig! Diskuterte nettopp dette med en, og sa at det var synd
ikke SAS kunne tilby slike billetter til C-klasse med restriksjoner - og
dermed lavere pris. Dette er uten tvil svært velkomment!
 
Tilbudet gjelder også fra Dublin og Manchester til Stockholm, og fra London til Göteborg.
 
Noen som vet hvorfor de ikke har samme priser fra OSL-LHR?
Jeg fant ikke noe hvertfall.

Derfor ;)

SAS selger nå restricted Business Class-billetter. I første om gang prøves det ut på reiser fra Storbritannia til Sverige, der en tur/retur-billett i Business Class starter på 379 Euro, altså litt i overkant av 3000 kr.

http://www.flysas.com/en/uk/Promotions-and-prices/Business-for-leisure/

Billettene bookes i Z-klasse.

*filler*
 
Får håpe de kommer med dette til OSL. Rart hvis de ikke forsøker seg her i landet hvis BA sier at dette er stedet de selger flest businessbilletter i Skandinavia.
 
SAS har igjen salg på Business-biletter fra Storbritannia og Irland, denne gangen inkludert norske byer.

Fra London
Copenhagen £325
Stockholm £382
Oslo £411
Stavanger £391
Bergen £329
Gothenburg £381

http://www.flysas.com/en/uk/Promotions-and-prices/business-class-special/?WT.seg_4=SIP103PPbcs

Fra Manchester:
Copenhagen £346
Stockholm £453
Oslo £481

http://www.flysas.com/en/uk/Promotions-and-prices/business-class-special/?WT.seg_4=SIP103PPbcs

Fra Dublin:
Copenhagen €498
Stockholm €498
Oslo €498

http://www.flysas.com/en/ie/Promotions-and-prices/Business-class-special/

Kan bestilles på wideroe.no!
 
Må indrømme at jeg hver gang SAS kommer med sådanne tilbud der kun gælder for markeder, der ikke inkluderer SAS' hjemmemarkeder bliver godt og grundigt fornærmet.

Selv har jeg en London-tur coming up og ville med glæde have fløjet med SAS og betalt ekstra for at sidde i business. Men til sammenligning skal jeg fra CPH give 7.800 for det, hvilket er helt ude i skoven når man fra England kan købe den for 2.865,- kr.

Men hvis SAS ikke vil have mig som kunde, så flyver jeg da gerne med BA på resticted business denne gang - selvom jeg hellere end gerne ville have siddet på et SK-fly og gerne havde betalt en premium for en bedre klasse.

Fint nok man kommer med differentierede tilbud, men så lad dem gælde for en bestemt rute og ikke kun fra UK :angry:

Men det er åbenbart takken for at være en trofast og ellers tilfreds kunde.
 
Må indrømme at jeg hver gang SAS kommer med sådanne tilbud der kun gælder for markeder, der ikke inkluderer SAS' hjemmemarkeder bliver godt og grundigt fornærmet.

Selv har jeg en London-tur coming up og ville med glæde have fløjet med SAS og betalt ekstra for at sidde i business. Men til sammenligning skal jeg fra CPH give 7.800 for det, hvilket er helt ude i skoven når man fra England kan købe den for 2.865,- kr.

Men hvis SAS ikke vil have mig som kunde, så flyver jeg da gerne med BA på resticted business denne gang - selvom jeg hellere end gerne ville have siddet på et SK-fly og gerne havde betalt en premium for en bedre klasse.

Fint nok man kommer med differentierede tilbud, men så lad dem gælde for en bestemt rute og ikke kun fra UK :angry:

Men det er åbenbart takken for at være en trofast og ellers tilfreds kunde.

Opplever og tenker stadig det samme! Godt sagt!
 
Må indrømme at jeg hver gang SAS kommer med sådanne tilbud der kun gælder for markeder, der ikke inkluderer SAS' hjemmemarkeder bliver godt og grundigt fornærmet.

De fleste carriers har hyggelig prising for indirekte flyvinginger fra konkurrenters hjemmemarked.

Derfor er alltid selskapene i sandkassen billigere til Asia enn selskap i Europa er, derfor er det alltid billigere med SAS fra UK enn skandinavia, LX fra UK til Afrika enn BA/VS direkte.

Jeg er i Asia nå med en LX-billett fra LHR, tillegget fra BGO til LHR med SAS i billig-klasse, jeg har billetter til/fra Afrika som er kjøpt i Kenya... det eneste SAS har hatt bra priser på er sin J-klasse og og ufleksible biz til Asia i lavsesongen, det har vært brukt en del.

-A
 
De fleste carriers har hyggelig prising for indirekte flyvinginger fra konkurrenters hjemmemarked.

Derfor er alltid selskapene i sandkassen billigere til Asia enn selskap i Europa er, derfor er det alltid billigere med SAS fra UK enn skandinavia, LX fra UK til Afrika enn BA/VS direkte.

Jeg er i Asia nå med en LX-billett fra LHR, tillegget fra BGO til LHR med SAS i billig-klasse, jeg har billetter til/fra Afrika som er kjøpt i Kenya... det eneste SAS har hatt bra priser på er sin J-klasse og og ufleksible biz til Asia i lavsesongen, det har vært brukt en del.

-A

Jeg er naturligvis godt klar over at det er vanligt at selskaber har sådanne prissætninger, men synes nu stadig ikke særligt godt om det.

Med SAS er det forøvrigt også langt billigere at flyve ARN-CPH-BKK eller HAM-CPH-BKK end det er at flyve CPH-BKK - specielt på biz. Jeg forstår godt flyselskabernes baggrund for at gøre det, men at der skal være så stor prisforskel og at man f.eks. ikke indfører restricted business fra Skandinavien sender mig uanset direkte i kløerne på konkurrenterne, selvom jeg faktisk meget hellere ville have fløjet med SAS - det synes jeg er ærgerligt for både SAS og mig :(

Naturligvis vil flyselskaberne gerne hive "nye" kunder ind, men med så store prisforskelle risikerer man også at skræmme sine faste kunder væk.
 
Back
Top