jameson82
Flysitter
SAS slipper nå en ny reklame film de har kalt "Fattern". Syns denne var fin
Enjoy:: http://www.youtube.com/watch?v=4B8J1hptrIw

Personligt synes jeg det er ved at være tid til nytænkning i SAS' marketingafdeling, der virker som om de sover lidt. [...] Men det kommer måske når der engang sker lidt mere med onboard-konceptet, ny businessclass på IC osv. osv. Man kan håbe. Indtil videre har der jo bare været en masse snak og meget lidt handling.
Men er det like koselig å reise med dem som det kommer frem? Får aldri et smil når de kommer med kaffen til meg..
Pussig... Jeg får alltid et smil med kaffen.Får aldri et smil når de kommer med kaffen til meg..
SAS har de siste månedene lagt frem bedre trafikktall i år enn i fjor. Totalt fraktet SAS 2,6 millioner passasjerer i september, en økning på 3,5 prosent sammenlignet med samme måned i 2011. Veksten er drevet av blant annet de interkontinentale rutene og europeiske destinasjoner og nå smeller SAS til med en ny stor reklamekampanje som skal fokusere på flyselskapets viktigste fordeler fremover.
- Vi følger våre investeringer tett og investerer i de markeder der vi får mest igjen, sier Tor Anton Bjørge, markedssjef i SAS, til Kampanje.
Det er reklamebyrået DDB som har produsert hele åtte nye reklamefilmer hvorav den største produksjonen er en helt ny profilfilm. Den nye profilfamilen handler igjen om gleden ved å komme hjem til familien, men denne gangen er hovedrollene byttet om siden sist.
- Dere spiller veldig mye på familiesituasjoner i reklamefilmene for tiden. Hvorfor det?
- Vi snakker til hjertet med våre filmer. Vi er fortsatt i en «comeback»-posisjon og det er viktig for oss å være tålmodig i vårt arbeid med å styrke vårt renomme gjennom kommunikasjon. Med «Bedre tid» fokuserer vi på at våre kunder ønsker minst mulig hassel med reise, at reisen går på skinner og at man kommer fram i henhold til planen, sier Bjørge.
Øker på tv og print
I tillegg går SAS på lufta med syv kortere filmer som fokuserer på fordeler som fritt setevalg, 23 kilo bagasje, flest avganger og punktlighet. SAS er så langt i år Norges 15. største annonsør.
- Dette er fordeler som vi vet at de som reiser med oss setter stor pris på. De vil ikke at reisen skal ta unødvendig lang tid, og de setter pris på å slappe av ombord uten å måtte finne frem lommeboken hele tiden. Fordelene vi fokuserer på kan deles opp i både tidsbesparende tjenester og det som gjør reisen mer behagelig, som gratis kaffe og avis. Disse fordelene kan oppsummeres i «Bedre tid», sier markedssjefen.
Dermed fortsetter det hardt pressede flyselskapet med nye reklamesatsinger. Flyselskapet som etter første halvår i år tapte 409 millioner svenske kroner etter skatt har ifølge ACNielsen reklamestatstikk økt reklametrykket med 18 prosent så langt og økningen kommer i de fleste kanaler deriblant tv, radio og utendørs. Ukepresse-spendingen er dratt ned til et minimum.
- Jeg kommenterer ikke enkeltkanaler, men økningen er planlagt. Vi øker ikke investeringene i Norge på grunn av konkurransesituasjonen, men fordi vi ser veldig god effekt på våre kampanjer. Våre kampanjer tar stadig nye rekorder på interne målinger og vi tar markedsandeler og har stadig høyere kabinfaktor, sier Bjørge.
Teamet bak filmene i DDB har vært keatørene Bjørnar Olsen, Joachim Bjørndahl, Joachim Haug og Kenneth Lamond. Byråprodusent har vært Cyril Boije og byrålederen selv, Pelle Josephson, har vært rådgiver. Prosjektleder er Gro Marwold og Einar Film med regissør Jens Lien står bak filmen.
Ser at jeg har fløyet 12 ganger med dem så langt i år, men har kanskje bare spurt 2-3 ganger etter vann. Når jeg bestandig får beskjed om å kjøpe en flaske for å få vann så slutter jeg jo å spørre. Synes 3 timers flight uten noe drikke er en tørr opplevelse.Robertaas, hvor ofte har du reist med SAS i år? Jeg bikker 40 reiser med SAS innen året er omme, både intra Norge og Europa, og jeg har A L D R I fått "nei beklager, det har vi ikke" når jeg har spurt om å få et glass vann. Jeg har til og med fått hele flasker med vann gratis. Jeg drikker ikke kaffe eller te, og jeg spør om vann på iallefall 3/4 av flygningene jeg har. Så hvor du har det i fra... Det skjønner jeg ikke![]()
Menn som flyr med SAS er egentlig små jenter? Du mener altså SAS har laget filmen for å fornærme sine reisende? Kan du fortelle hvordan du klarer tolke filmen slik?Er du seriøs? Forstår du virkelig ikke at barnet egentlig er mannen? Det er jo smått utrolig om du ikke ser det, til og med etter det er påpekt her i tråden.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.