SAS med ny "matboksdesign" på kortdistanse

Someone

Moderator
Medlem
SAS med ny "matboksdesign" på kortdistanse

Ser ut som SAS har presentert nytt design på matboksene og mer på de korte rutene

16b382e3002d5c03978295c138c99b12.jpg

Re: SAS med ny "matboksdesign" på kortdistansa

Dette kommer sammen med hot towel og duk til passasjerer i Plus på flyvninger lengre enn 80 minutter. Gjelder kun Europa, så vidt jeg vet. Det betyr at de lengste innenriksflyvningene fortsatt har like begredelig opplegg som tidligere.

Kult! Fornyelse er bra. Litt Finnair over det, dog.

Fint design, selv om jeg hadde satt mer pris på innholdsfokus.

Fikk den nye pakka fra Hamburg i går. Ingen hot towel men herligheten ble lagt på en serviett på bordet Er vell kanskje hakket bedre enn tidligere men dette var ikke mye å skryte av

SAS med ny "matboksdesign" på kortdistansa

Hyggelig med utdeling av varme kluter på GVA-CPH i går (åpenbart at personalet likte det også), og ny blå kopp. Men ellers synes jeg av respekt for Marimekko at dette er et stykke unna. Dette er ikke et tidløst design, men et kommersielt design som blir byttet ut igjen om et års tid.

Fikk den nye pakka fra Hamburg i går. Ingen hot towel men herligheten ble lagt på en serviett på bordet Er vell kanskje hakket bedre enn tidligere men dette var ikke mye å skryte av

Er ikke OSL-HAM under grensen i flytid for hot-towel konseptet?

Fløy CPH-BRU i går, 1t30 min flytid i tabellen, bare rundstykkene som var varme....

Maten skal vel ikke bli varm med det nye konseptet? Var noen her som nevnte at mange fly ikke lenger hadde utstyr til å varme annet enn rundstykker og vann.

Fløy CPH-BRU i går, 1t30 min flytid i tabellen, bare rundstykkene som var varme....

Maten skal vel ikke bli varm med det nye konseptet? Var noen her som nevnte at mange fly ikke lenger hadde utstyr til å varme annet enn rundstykker og vann.

Nå er det ikke noe nytt ''konsept'' SAS har lansert...det er bare nytt design. Rundstykkene har alltid blitt varmet opp før, JA noen har sikkert opplevd at det ikke har blitt varmet opp. Og sist SAS endra på mat-/serverings-konseptet, så tok det litt tid før det var helt på plass, så varme ''håndkler/servietter'' vil nok komme på plass der de skal etterhvert.

Noen som vet om det er snakk om enten varme håndklær eller våtservietter? Hva bruker de i SAS Business på langdistanse?

SAS med ny "matboksdesign" på kortdistansa

Noen som vet om det er snakk om enten varme håndklær eller våtservietter? Hva bruker de i SAS Business på langdistanse?

Våtservietter har de da alltid hatt.

Longhaul business har også "alltid" bært varme håndklær/kluter

Fløy BRU-ARN i kveld, totimers tur. Da ble det delt ut varme vaskekluter før maten.

Kluter og duker hos SAS

Mulig det er andre tråder med det her. Mener å huske jeg har lest noe.

Anyway - reiste fra Amsterdam i PLUS i går. Booket 3 timer før departure. Glade kr 4056,- en vei. Ikke ledig midtsete. Grrr. Masse ledige midtseter bakover i GO... Hvorfor i h***** etc etc etc...

ANYWAY...

Etter departure kom de med varme kluter.

Så kom de sannelig med duker

Hele tiden smilte de

Så kom det sånn pakkboks med grevling. Jeg liker ikke noen av de kalde måltidene deres, men andre synes sikkert de er fine altså. Dette var helt vanlig.

Så kom det en rødvin som er av de bedre på short haul

Tenkte jeg ville bekrefte at kluter og duker og sånt i hvert fall er på plass

Forresten kom de også velvillig med en ekstra vinflaske på forespørsel. Ikke tegn til sure miner.

Helt ok flight, men hadde vært enda finere om de hadde skjøvet skillet mellom GO og PLUS et hakk til bakover. Man føler seg jo litt dust som betaler så mye og sitter som laks i tønne (når det ikke er nødvendig).

Re: Kluter og duker hos SAS

Litt unntaksstilstand i går pga været. Kan godt tenke meg at bookingtallene endret seg sent. Da blir det fort slik ..

Kluter og duker hos SAS

Fløy også Plus fra AMS på en utsatt tåkeflight i går. Stappfullt bak gardina, men ledig på 4E mellom meg og madammen[emoji3] Og hyggelig crew med både varme kluter, duker og meget god spansk rødvin. Nesten som i gamle dager... Men som Fnate er inne på, innholdet i boksen er skrale greier. Hadde vært bedre med et par reale sandwicher enn blaute grønnsaker og ymse tvilsomme utgaver av oppdrettslaks.

Last edited:
Re: Kluter og duker hos SAS

Virker som design er mye viktigere enn innhold når det gjelder maten.
Når det gjelder sild i tønne på plus med ledige seter i go så har jeg selv opplevd dette flere ganger, det burde være unødvendig.

Back