SAS med A340-600?

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Replying to Topic 'SAS med A340-600?'

Originally posted by EB


Les/kjøp Dagens Næringsliv i dag.

Det har jeg af gode grunde lidt svært ved - er der nogen der giver et kort referat som god service...?
 
Replying to Topic 'SAS med A340-600?'

Det må så absolut være til den nye double daily direkterute fra OSL til WRE - hvordan har SAS til dato overset behovet for denne yderst nødvendige rute fra OSL - byen der ikke kan leve uden direkte SAS ruter:sarc
 
Replying to Topic 'SAS med A340-600?'

Det er snakk om Tokyo-ruten til SAS som etter sigende går meget bra. Man har visstnok fra SAS sin side forsøkt å få (ekstra?) slots ved Narita-flyplassen, men har ikke lyktes med det. Det spekuleres derfor i at man kanskje vil øke kapasiteten på denne ruten med å sette inn en 343-600 istedet for 343-300, og med det øke kapasiteten med 30%.

Edit: Lenke til DN: http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article378032.ece

I denne artikkelen står det riktignok ikke noe om 343-600, men det gjør det i papirutgaven.

Jan Y
 
Replying to Topic 'SAS med A340-600?'

Originally posted by TOS
343-600

Hvordan ser denne ut? :p

Hvor skulle i så fall SAS få en A346 fra? Regner med den ikke lar seg levere ny i løpet av et par-tre uker akkurat, og bruktmarkedet på A346 er vel ikke direkte stort ennå.
 
Replying to Topic 'SAS med A340-600?'

CPH-NRT kan ikke dækkes med een maskine i henhold til den nugældende schedule:
Sk983 CPH 1545 NRT 1045+1
SK984 NRT 1240 CPH 1615

det vil sige de skal bruge to maskiner.
Men i draften for s05 er ARN-NRT jo lagt op med 3*ugentlig med 343 måske det er der ekspansionen kommer - der er nok også flere 343 på brugtmarkedet
 
Replying to Topic 'SAS med A340-600?'

Originally posted by jens
det vil sige de skal bruge to maskiner.
Men i draften for s05 er ARN-NRT jo lagt op med 3*ugentlig med 343 måske det er der ekspansionen kommer - der er nok også flere 343 på brugtmarkedet

Men hvis jeg forstod artikkelen i dn.no riktig, var problemet at det ikke var flere slots tilgjengelig på NRT, og at man derfor ønsket større maskiner. Og siden jeg antar at A380 blir i største laget for SAS, er det min våte drøm at det dukker opp A346 i SAS-farger...:)
 
Replying to Topic 'SAS med A340-600?'

Originally posted by Trety


Originally posted by jens
det vil sige de skal bruge to maskiner.
Men i draften for s05 er ARN-NRT jo lagt op med 3*ugentlig med 343 måske det er der ekspansionen kommer - der er nok også flere 343 på brugtmarkedet

Men hvis jeg forstod artikkelen i dn.no riktig, var problemet at det ikke var flere slots tilgjengelig på NRT, og at man derfor ønsket større maskiner. Og siden jeg antar at A380 blir i største laget for SAS, er det min våte drøm at det dukker opp A346 i SAS-farger...:)

Blir ikke en A346 litt for lik de maskinene SAS allerede har..?;) Kanskje tiden er inne for å reintrodusere B747 i SAS-flåten??:D

Om jens har rett så trenger SAS ikke mindre enn 2 B747....

jy
 
Replying to Topic 'SAS med A340-600?'

Originally posted by TOS



Blir ikke en A346 litt for lik de maskinene SAS allerede har..?;) Kanskje tiden er inne for å reintrodusere B747 i SAS-flåten??:D
jy
I vanlig SAS fleetplanning stil (or lack of) køber/lejer man nok en 777-200ER og en 340-600 som ekstra kapasitet, den ene blir så ejet af SAS-Braathens, den anden af JK:wow:
 
Replying to Topic 'SAS med A340-600?'

Tenk så heftige de røde SAS motorene blir på en A340-600...
 
Replying to Topic 'SAS med A340-600?'

Dette høres ikke umulig ut.

Narita er veldig slot belastet og hvis en vil øke kapasiteten men ikke får ha flere frekvenser må man få større fly. A340-600 er en god kandidat i så fall. Som noen sier om at SAS kan ha vært litt merkelig i valg av flyflåte, så tror jeg dagens ledelse er meget klar over dette, og sikkert skulle ønske antall flytyper gikk ned.

Som sagt er ikke bruktmarkedet stort for A340-600, men har hørt mye snakk på A.net forumet om at Cathay Pacific er lite fornøyd med eksemplarene de opererer. Det kan kanskje være mulig for SAS å leie/kjøpe noen av CX sine fly. Ellers er det veldig få ordre igjen på A340-300, slik at hvis SAS absolutt må ha ett fly snarest mulig kan nok dette ordnes raksere ved å velge A340-300 i stedet for -600. Er vel bare SAA som har gjenstående ordre på A340-300, men med de store tapene de har hatt, kan den ordren bli kansellert.
 
Replying to Topic 'SAS med A340-600?'

Rykter om en A346 har florert en stund.Det er snakk om en mulig lease fra LH,men luftfartstilsynene vil sannsynligvis ikke tillate kryssoperasjon av både A330,343 og 346,og da får man én pilotgruppe til for å operere Intercont-flåten.

Men må man,så må man.... Regner med Intercont-utsjekk våren 2006 som det ser ut nå.Med en fugl til,så blir det tidligere. :)

Har sagt det før og sier det igjen: Lange,slanke fly med store motorer (les MD-90,B757,A346,etc.) er "Pamela Anderson"-fly. 737-600 er "Moskva"-Marit Christensen.Dere vet hun som er så fet at hun triller ned fra stolen.:p
 
Replying to Topic 'SAS med A340-600?'

Originally posted by FBU 4EVER


Rykter om en A346 har florert en stund.Det er snakk om en mulig lease fra LH,men luftfartstilsynene vil sannsynligvis ikke tillate kryssoperasjon av både A330,343 og 346,og da får man én pilotgruppe til for å operere Intercont-flåten.

Men må man,så må man.... Regner med Intercont-utsjekk våren 2006 som det ser ut nå.Med en fugl til,så blir det tidligere. :)

Har sagt det før og sier det igjen: Lange,slanke fly med store motorer (les MD-90,B757,A346,etc.) er "Pamela Anderson"-fly. 737-600 er "Moskva"-Marit Christensen.Dere vet hun som er så fet at hun triller ned fra stolen.:p

Om ikke noen Braathens-piloter lurer seg inn foran deg, da? ;) Hehe, bare en spøk.
 
Replying to Topic 'SAS med A340-600?'

NOT! Man kan være uenig i mange saker - men å le av mulige oppsigelser ser jeg ikke poenget i....:naughty:
 
Replying to Topic 'SAS med A340-600?'

Jeg har ikke sagt noe om oppsigelser .. Kun rangen. Det var ikke stygt ment, men hvis noen tok seg nær av det, så beklager jeg.
 
Replying to Topic 'SAS med A340-600?'

Originally posted by EB


NOT! Man kan være uenig i mange saker - men å le av mulige oppsigelser ser jeg ikke poenget i....:naughty:

Er det bestemt at det skal sies opp piloter i SAS? Noen som vet? Trodde ikke det var snakk om oppsigelser, men virker slik nå.
 
Replying to Topic 'SAS med A340-600?'

Vi vet vel ikke om det blir oppsigelser... Men alt kan skje og fleip hjelper vel kanskje ikke mest?
 
Back
Top