SAS maskin returnerte til Kastrup

LN-VLE

ScanFlyer Gold
En maskin fra SAS på tur fra Kastrup til Roma, i formiddag, snudde og returnerte til Kastrup etter at besetningen oppdaget problemer med bremsene på et av hjulene.

Passasjerene tilbys hjelp, dersom det er noen som trenger det, før de blir booket om til andre ruter.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10126548

Antar at det ikke er noe å skrive om, men det er altså allerede gjort.

Vidar

Last edited by a moderator:
Re: SAS maskin returnerte til kastrup

Fra VG:
"- Flyet snudde, droppet drivstoff og landet trygt og sikkert klokken 09.37, opplyser kommunikasjonssjef Lars Lemche til Ekstra Bladet."

Hvordan kan en kommunikasjonssjef si dette? 737 har ikke mulighet til å droppe drivstoff. (Jeg har i hvert fall aldri hørt om det.)

Fra VG:
"- Flyet snudde, droppet drivstoff og landet trygt og sikkert klokken 09.37, opplyser kommunikasjonssjef Lars Lemche til Ekstra Bladet."

Hvordan kan en kommunikasjonssjef si dette? 737 har ikke mulighet til å droppe drivstoff. (Jeg har i hvert fall aldri hørt om det.)

Hvor står det at det var en 737?
Tipper dette var SE-RJF, en A320 og SK681.

Beklager, men jeg tok det bare for gitt at det var en 737 og glemte å nevne 320 i farten. Uansett kan ingen av dem dumpe drivstoff, og jeg synes det er for dårlig at en kommunikasjonssjef, enten det er for SAS, Kastrup lufthavn eller en annen "etat" i det hele tatt kan si noe slikt, og da går jeg ut fra at han er riktig sitert. Hvorfor skulle ellers avisene skrive det?
Jeg går ut fra at alle vi her inne skjønte at flyet "tok noen runder" for bruke opp drivstoff, men det gjør ikke alle avisleserne.

Uansett blir det feil å si at man droppet drivstoff.
Var vel det som var poenget til 'TLS at OSL' her.............

Han kan fort ha blitt feilsitert ved å si at de f.eks. brukte drivstoff ...

da går jeg ut fra at han er riktig sitert. Hvorfor skulle ellers avisene skrive det?

Det ville ikke akkurat være første gang ...

Back