• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS, Maersk og Sterling lei grisk flyplassoperatør ..

Herlov

ScanFlyer Gold
SAS, Maersk og Sterling lei grisk flyplassoperatør ..

http://www.takeoff.nu/news.cfm?nNewsWeekly=1&nNewsId=4159

Når man klarer å få et overskudd på 818 millioner av en omsetning på 2,21 milliarder, så skjønner jeg godt at de reagerer. Det er et vanvittig resultat!

Re: SAS, Maersk og Sterling lei grisk flyplassoperatør ..

Kastrup er nesten som et stort kjøpesenter. Sterling, Maersk, SAS og de andre flyselskapene fungerer som ”innkastere”. Det er klart flyselskapene føler seg snytt. Kastrup og de andre tradisjonelle flyplassene vil nok merke at LCC flyplassene vil ta av markedet i fremtiden. Lave avgifter samt utbetaling av omsettingsprovisjon til flyselskapene basert på hvor mange kunder de ”kaster” inn i butikken.

Usædvanligt og meget interessant, mon ikke dette får konsekvens, jeg tipper Ja !

Artiklen fra takeoff er vist lidt overdrevet - hvilket de også er kendt for da de på et eller andet plan taler flyselskabernes sag.

Nå men følgende udsagn i artiklen forstår jeg ikke helt:

"Sterling flytter en stor del af sin trafik til Arlanda fra København fra næste fartplan"

Næste fartplan? I min verden er der tale om den fartplan der træder i kraft fra slutningen af marts måned - i så fald kan jeg ikke genkende det billede der tegnes. Ved et kig på Sterlings tidstabel kan jeg ikke se at trafikken reduceres ud af CPH til fordel for ARN.

Men er der tale om den fartplan der træder i kraft fra november 2005 - denne er jo endnu ikke offentliggjort og bliver det vel først om et godt stykke tid.

Originally posted by PP
Artiklen fra takeoff er vist lidt overdrevet - hvilket de også er kendt for da de på et eller andet plan taler flyselskabernes sag.

Nå men følgende udsagn i artiklen forstår jeg ikke helt:

"Sterling flytter en stor del af sin trafik til Arlanda fra København fra næste fartplan"

Næste fartplan? I min verden er der tale om den fartplan der træder i kraft fra slutningen af marts måned - i så fald kan jeg ikke genkende det billede der tegnes. Ved et kig på Sterlings tidstabel kan jeg ikke se at trafikken reduceres ud af CPH til fordel for ARN.

Men er der tale om den fartplan der træder i kraft fra november 2005 - denne er jo endnu ikke offentliggjort og bliver det vel først om et godt stykke tid.

tjaa.. man kan ju alltid hoppas! :cheers:

:spin:

Back