SAS m.fl. kansellerer alle flyvninger til og fra USAs østkyst Mandag 29 oktober

Re: Sas m.fl. kansellerer alle flyvninger til og fra USAs østkyst Mandag 29 oktober

Du har krav på poengene fra original reiserute, jf. http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-poeng/Flyselskap/SAS/

SAS said:
Points for cancelled flights
If you are involuntarily re-accommodated from SAS to another airline or other means of transport, you may request your points for your original flight itinerary.

Som jeg har foreslått i andre tråder, foreslår jeg at du forfatter et kort brev om saken og sender kopi av BP og/eller eticket til:

SAS Eurobonus Medlemsservice
0080 Oslo

Henvis til den linken :)

Han blev vel flyttet fra UA til BA og ikke SK til BA.

Sikkert mulighed for oprindelige miles hos UA - eller måske endda hos BA.

Forstår egentligt godt at SK/EB ikke vil give point for en UA billet ombooket til BA. Naturligvis ærgerligt at gå glip af sine EB-point, men i bund og grund har SK vel intet med hverken den oprindelige eller den nye booking at gøre.

United-flights gir EB-poeng. SAS-flights gir EB-poeng (utenlands). Forskjellen mellom å bli flyttet fra SAS eller United til et ikkesamarbeidende selskap bør ikke eksistere. SAS EB har valgt dette samarbeidet selv. Fysjameg!

Re: Sas m.fl. kansellerer alle flyvninger til og fra USAs østkyst Mandag 29 oktober

Ikke heeeelt riktig ... United utsteder milene - SAS konverterer dem og legger den på kontoen din som EB-poeng. Mao. United betaler dem. Så 'korrekt tjenestevei' er at United utsteder milene og overfører dem til SAS og din konto ..

Nå er ikke dette mitt spesialfelt, men SAS kan nok ikke utstede disse poengene til deg når de ikke er transportør.

United-flights gir EB-poeng. SAS-flights gir EB-poeng (utenlands). Forskjellen mellom å bli flyttet fra SAS eller United til et ikkesamarbeidende selskap bør ikke eksistere. SAS EB har valgt dette samarbeidet selv. Fysjameg!

SAS og Eurobonus er i denne sammenhæng to forskellige ting. Her er der tale om at United giver EB-point og ikke SAS. Som LN-MOW skriver, så er det altså UA der skal overføre disse point til EB og ikke SAS. EB vil naturligvis heller ikke give point for en flyvning, hvor de ikke får betaling for disse point fra flyselskabet.

Ja, EB har valgt dette samarbejde, men det er ikke EB der er købt billet hos, men United. Derfor er korrekt vej for at opnå disse point også via United og ikke via EB.

Man kan jo heller ikke klandre banken for at ens arbejdsgiver ikke udbetaler sin løn. Det er en sag man har med arbejdsgiveren - også selvom pengene skulle stå på bankkontoen.

Re: SAS m.fl. kansellerer alle flyvninger til og fra USAs østkyst Mandag 29 oktober

Nu var det jo ikke så godt vejr, og du kom vel frem...Var det ikke det vigtigste ???
at du ikke får point er vel OK, hvis ikke der er plads og de fleste fly er aflyste.
Alternativt kunne du jo have ventet til dagen hvor der igen blev opereret normalt, hvis alt
points er det alt afgørende
Hilsen Ole

Skulle jeg reist en annen dag ville jeg stort sett rekke å skifte sokker før innsjekk og returreise ;)

Back