SAS legger ut 11 nye destinasjoner til priser fra 249 kroner, alt inkludert

ATC-flyradar

Traveler
Medlem
Nå vil IKKE SAS sitte å se på at DY tar kaka helt alene.

Jippy -alt inkl - ikke noe ekstra for bag, sete(som du må ha) - at ikke DY har sete i prisen sier sitt!

Se her: - ( Klipp fra pressemeldingen fra i dag)

På mandag kan du sikre deg superpris til kritthvite strender på Sardinia, gastronomiske opplevelser i Lyon eller tapas i Sevilla. Da starter SAS salget til de nye destinasjonene med en ekstra god pris, for at så mange som mulig skal kunne sikre seg gode reiseopplevelser.

Mer for pengene
- Jeg registrerer jo at konkurrenter mener vi ikke kan matche tilbudene deres. Vi ønsker at alle skal få oppleve våre nye destinasjoner. Derfor selger vi dem med priser fra 249 kroner den første uken, og da er selvsagt bagasjen og fritt valg av sete inkludert i prisen, sier Ola Strand i SAS Norge.

Prisene gjelder en vei og inkluderer alle skatter og avgifter, og er til salgs allerede mandag morgen. Flygningene starter i slutten av mars.

Lang erfaring
Toppsjefen i SAS Norge smiler litt av at Norwegian ønsker SAS "velkommen etter" i å frakte nordmenn til utlandet.

- Vi har fløyet nordmenn til sol og sommer med direkteruter i over førti år. Det siste året har SAS Norge fløyet direkte til 180 forskjellige flyplasser rundt omkring i verden gjennom både rute- og chartertrafikk, sier Strand.

De nye direkterutene fra Gardermoen er: Malta, Bilbao, Valencia, Palermo, Cagliari, Lyon, Venezia, Sevilla, Bristol, Krakow, Gdansk, og Tenerife. Totalt vil SAS selge 40 direkte ruter fra Gardermoen til Europa, og 17 innenlands, altså 57 til sammen.

God tur.

Jan

Ja, SAS har fløyet nordmenn til utlandet i 40 år, men det er jo ikke mange år siden man måtte via Kastrup nesten uansett hvor man skulle.
Og det Norwegian sa var jo velkommen etter når det gjelder å frakte nordmenn DIREKTE til europeiske destinasjoner. så SAS må jo bare smile så mye de vil. Faktum er vel at man fortsatt hadde vært nødt til å bytte fly på Kastrup hvis det ikke hadde vært for DY og de mange direkterutene deres.

Originally posted by Stian

Ja, SAS har fløyet nordmenn til utlandet i 40 år, men det er jo ikke mange år siden man måtte via Kastrup nesten uansett hvor man skulle.
Og det Norwegian sa var jo velkommen etter når det gjelder å frakte nordmenn DIREKTE til europeiske destinasjoner. så SAS må jo bare smile så mye de vil. Faktum er vel at man fortsatt hadde vært nødt til å bytte fly på Kastrup hvis det ikke hadde vært for DY og de mange direkterutene deres.

Braathens startet å fly nordmenn DIREKTE til syden på 1960-tallet, det er nok det det vises til her. Mange av DYs flighter er nesten for charter å regne, siden de går bare hver lørdag. SAS Norge har veldig mange tilsvarende flighter som ikke regnes som rutefly, men det er ikke tvil om at selskapet har fløyet nordmenn direkte lenge før DY...

Selvsagt er det ikke tvil om det. SAS startet jo virksomheten i 1946, og Norwegian i 2002, så det vel ingen som har forsøkt å trekke det i tvil?

Originally posted by Flyer
Mange av DYs flighter er nesten for charter å regne, siden de går bare hver lørdag.
Aha! Så det er antall ukedager og ikke om det er innleid eller ei som bestemmer om det er charter?

Norwegians ruter er ikke charter (med veldig få unntak), bare så det er sagt.

Selv om noen destinasjoner til DY går på ukesbasis så er DET IKKE CHARTER! Selv om frekvensmønsteret er det samme.

Jeg er tidlig ute i morgen og har kun et ønskemål, Sevilla neste sommer. Kunne være kjekt å vite fra andre i løypa hva de får og til hvilken dato og pris !!

SELVFØLGELIG vil jeg informere om det samme. Har jo litt sansen får å høre at en ikke skal btale for seter og bagasje. Håper det er en trend tilbake i rett retning ;) ;) ;) ;)

Norwegian-Kjos ler av priskrigen
Grytidlig mandag morgen legger SAS ut «titusenvis» av billigbilletter til det sydlige Europa til 249 kroner - alt inkludert. - Lett match, sier Bjørn Kjos i Norwegian.

VG

Sitat fra VG:
Vi har allerede lagt ut 100.000 billigbilletter til 199 kroner, så dette er lett match. SAS har prøvd seg med priskrig før, men det har jo ikke gått så bra for dem, sier Bjørn Kjos til VG Nett og ler.

Blir litt drittlei -prisen til Kjos er feil, du må kjøe eget sete og betale for baggen og da blir prisen den samme. KJOS du er ikke billigere enn SAS i dette tilfelle.

Men det som er vanskelig her på forumet, er at noen av dere IKKE tåler at man snakker litt " negativt om det selskapet su jobber i" så kommer det drittslenging og det synes jeg er meget dumt her på forumet.

Kom igjen med din mening.

Jan

Konkurranse er bra og det tjener kundene på. Det eneste jeg er litt skeptisk til er at det kan bli for mange ledige seter og at det ender med at ingen flyr til slutt. Ikke at det er tema ennå, men i teorien...

Skal riktignok med to turer med DY før jul, men akkurat nå kan man bli noe lei av fliret. Får se i morgen tidlig. Men det er bra at DY snart får føle at de ikke er alene...

Uansett har jeg booket mest LH neste år på kortturer og de slår ofte DY på f. eks. MUC.

Og DY må være en del billigere enn både SK og spesielt LH med 29" etc før en booker dem.....

Skal SAS også lage en nettside der det faktisk er mulig å finne de "billige" billettene, eller må man gå via dagens løsning?

Originally posted by Fusentast

Skal SAS også lage en nettside der det faktisk er mulig å finne de "billige" billettene, eller må man gå via dagens løsning?

Tja
og vips så var TFS 1700 kr billigere en DY t/r i mars08

Originally posted by ATC-flyradar

Sitat fra VG:
Vi har allerede lagt ut 100.000 billigbilletter til 199 kroner, så dette er lett match. SAS har prøvd seg med priskrig før, men det har jo ikke gått så bra for dem, sier Bjørn Kjos til VG Nett og ler.

Blir litt drittlei -prisen til Kjos er feil, du må kjøe eget sete og betale for baggen og da blir prisen den samme. KJOS du er ikke billigere enn SAS i dette tilfelle.

Men det som er vanskelig her på forumet, er at noen av dere IKKE tåler at man snakker litt " negativt om det selskapet su jobber i" så kommer det drittslenging og det synes jeg er meget dumt her på forumet.

Kom igjen med din mening.

Jan

Useriøst av deg å stemple alle som forsvarer DY som ansatt i selskapet, slik hersketeknikk innbyr vel ikke akkurat til en bra debatt?

Uansett, er enig med at DYs 199 NOK pris ikke er reelle da de aller fleste vil sjekke inn minst en stk baggasje. Jeg mener at det er ytterst tvilsom at DY her gjemmer seg bak at man ikke MÅ sjekke inn baggasje, men med tanke på dagens baggasjeregler er det jo bortimot umulig å reise uten å sjekke inn baggasjen. DY burde bli tvunget til å inkludere denne prisen i den kommuniserte prisen.

Når det gjelder sete så er det vel ikke dette noe man må kjøpe?

Nå har jeg et spørsmål til dere som jobber i bransjen:

Jeg ser at denne kampanjen booker i V-klasse. La oss si at det er lagt ut 15 seter i V. Amadeus- og andre displayer vil da vise V9, som at det er 9 billetter eller flere igjen i V-klasse. Når det da gjøres 9 bestillinger, vil dette tallet gå nedover, eller vil det stå på 9 helt til det er 9 igjen, og først da begynne å gå nedover?

Eventuelt er det slik at det går nedover allerede på første bestilling (til V8), og ved en oppdatering (for eksempel noen ganger i døgnet), rettes denne opp til V9 igjen (siden det da er 14 seter igjen i V-klasse)?

Noen som forstår hva jeg mener?

Hvis det er slik at det fungerer som skissert nederst, vil det jo da være en sjanse for at billetter kan dukke opp i V-klasse senere på dagen i dag...eller i morgen...

Originally posted by Fusentast

Uansett, er enig med at DYs 199 NOK pris ikke er reelle da de aller fleste vil sjekke inn minst en stk baggasje. Jeg mener at det er ytterst tvilsom at DY her gjemmer seg bak at man ikke MÅ sjekke inn baggasje, men med tanke på dagens baggasjeregler er det jo bortimot umulig å reise uten å sjekke inn baggasjen. DY burde bli tvunget til å inkludere denne prisen i den kommuniserte prisen.

Når det gjelder sete så er det vel ikke dette noe man må kjøpe?

Her er jeg faktisk litt uenig. Selvsagt kan man diskutere hvor reelle disse prisene er, men selv med dagens bagasjeregler er det ikke spesielt vanskelig å pakke for en langhelg og kun reise med håndbagasje. Selv i de små trillekoffertene (Bruker ofte selv den lille til Travelpro som akkurat går i hylla over og som er laget etter flyselskapenes mål) er det overaskende hvor mye man kan klare å ta med seg og man får fint plass til både doe, parfyme, tannkrem, hårvoks og barberskum i 1-litersposen. Riktignok bryter man 8kg grensen, men på mine 69 flygninger de siste 2 årene har jeg opplevd å få håndbagasjen veid 1 gang

Akkurat denne kampanjen til DY mener jeg er ærlig og redelig da ihvertfall jeg, lett fant billetter til 199, selv på returen, og imotsetning til andre selskaper fikk jeg billetten til det den var reklamert for, uten at ting som kredittkortgebyr, innsjekkingsgebyr, fuel surcharge og gebyr for alt annet mellom himmel og jord ble plusset på itillegg

Og som sagt så er sete noe som er frivillig å kjøpe.

Og idag mottok jeg en email fra Sterling der de lokket med reiser til 99,' en vei.
Priskrigen er tydeligvis i gang for alvor.

Er det noen som har oversikt over dager og klokkeslett for disse sas-rutene?

Back