SAS launches direct flight from Stockholm to Beijing

Originally posted by ATC

Tidligere har langdistanceflyvning givet tab for SAS, men nu er tallenen sort igen.

Saann helt plutselig!! Har du sett paa maken ..... :p

Jeg vil sætte tingene lidt på spidsen og påstå, at som det ser ud lige i dette øjeblik så er der ikke på nogen måde tale ekspansion for SAS IC.

Så længe der ikke er taget beslutning om nye fly er den overordnede kapacitet den samme. ARN-PEK betyder en omdisponering af kapaciteten, men ingen ekspansion. Men vinder nok markedsandele i et marked, men det sker på bekostning af markedsandele andre steder.

Jeg synes heller ikke rigtig jeg kan huske at der her i dette forum blev snakket om ekspansion da SAS nedlagde OSL-EWR og flyttede kapaciteten andre steder hen :colgate: Så ja der er tale om ekspansion fra Stockholm, men den overordnede markedsandel kan de altså ikke rokke ved med det nuværende antal fly.

Så det der rykker er få taget beslutningen om nye fly og så kan vi tale om ekspansion - lad os håbe det sker!

Originally posted by Andreas

Det verkar konstigt att SAS vill flyga ARN-BKK nu när Thai går upp till dagliga avgångar i december bättre vore väl att utnyttja de 10 slots som de har till Tokyo-Narita och flyga 7gg från CPH och 3gg från ARN?

Andreas
Har virkelig SAS 10 slots fra Skandinavia til Tokyo/Narita. Det er vel den Østen ruten som har høyest yield??

Originally posted by amatør

Originally posted by Andreas

Det verkar konstigt att SAS vill flyga ARN-BKK nu när Thai går upp till dagliga avgångar i december bättre vore väl att utnyttja de 10 slots som de har till Tokyo-Narita och flyga 7gg från CPH och 3gg från ARN?

Andreas
Har virkelig SAS 10 slots fra Skandinavia til Tokyo/Narita. Det er vel den Østen ruten som har høyest yield??

Nei,vi har kun 7 slots på NRT.SAS har søkt om flere slots,men har fått avslag.Det er mulig at man har fått tre slots på Haneda,jeg er ikke sikker.SAS har sagt at de ikke vil fly på mer enn én flyplass pr Intercont. destinasjon.Dette er grunnen til at SAS forhørte seg med lease av en 346 fra LH for å øke kapasiteten på NRT-ruten.
Og ja,Intercont går med ett lite overskudd for tiden og det går fremover.Hadde det ikke vært for tailstrike-episoden i PVG,så hadde overskuddet kommet noe tidligere.

La oss håpe det bare går fremover også med SAS, så KANSKJE vi kan håpe på noen ruter fra OSL også. :love
MEN, tviler jo egentlig på det da.....:baeh

Airbus 330.

Hvorfor åpner SAS ruten til Bejing når Air China har direkte flygninger fra Stockholm til samme destinasjon? Ville ikke Shanghai som går dårlig fra CPH (etter hva jeg har lest i denne tråden) være et bedre alternativ fra Stockholm.

Hvorfor går de inn på en rute der det allerede eksisterer en aktør. Klarer ikke Air China å får ut potensiale i ruten med sine fire ukentlige avganger?

Back