SAS lanserer boardinpass på mobilen

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
SAS lanserer boardinpass på mobilen

etter at SAS testet boarding-pass på mobilen i sommer, gjøres ordningen nå permanent: http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Mobiltjenester/SAS-Mobile-Boarding-Pass/

Jeg skal teste i morgen!

Mobile_Boarding_Pass.jpg

Re: SAS lanserer boardinpass på mobilen

Benyttet meg selv av denne løsningen ut av CPH i sommer, fungerte glimrende! Forøvrig var det et par middelaldrende, relativt reisevante, biz-herrer som gjorde lange øyne.

Jeg har også benyttet meg av dette! Like genialt som finger'n!

Dette bør vel egentlig være teknisk mulig også på andre selskaper. Scanneren som leser av bar koden brukes jo på alle selskaper, ihvertfall hos oss på Torp.
Godt tiltak som sparer mye papir.

IMM

Det samme har du muligheten til hos Norwegian.:old

Jeg skal prøve det på Norwegian i dag. Flott og grei løsning. Godt jobbet av både SK og DY :)

Får nok snart testet det selv. Det er noen formaliteter som skal på plass først....

Dette bør vel egentlig være teknisk mulig også på andre selskaper. Scanneren som leser av bar koden brukes jo på alle selskaper, ihvertfall hos oss på Torp.
Godt tiltak som sparer mye papir.

IMM

Koden er IATA-standard. Det er selskapenes egen software som setter begrensningene.

har fått fortalt at vi har en kunde som flyr mye AGH-ARN som har fløyet på mobilt "boardingpass" lenge - han hadde sendt 2D-koden fra sitt home-printed boardingpass som en bildefil til mobilen og viste denne i gate - funket som snus i AGH!

har fått fortalt at vi har en kunde som flyr mye AGH-ARN som har fløyet på mobilt "boardingpass" lenge - han hadde sendt 2D-koden fra sitt home-printed boardingpass som en bildefil til mobilen og viste denne i gate - funket som snus i AGH!

Det synes jeg høres ut som vel mye arbeid, når alternativet er å trykke Ctrl+P.

Synes det er en flott løsning, men personlig vil jeg ha bp-et mitt på papir... Helst termisk sådant! :old

Back