SAS kan ende opp som lavprisselskap

cabincruiser, fru Halvorsen benyttet "vi" i sitt utsagn og ditt forslag hadde med det falt på steingrunn (jeg går ut fra at også fru Halvorsen også er en av oss skattebetalere). Kjenner jeg fru Halvorsen rett så hadde vedkommende som hadde prøvd seg på en slik salve fått en enda skarpere kommentar tilbake + en skrape i lakken (siste advarsel) fra ledelsen.

Kaffen er ikke gratis (jeg forutsetter at SAS har betalt for den). At kunden ikke betaler ekstra skulle bare mangle (Det er min tur, jeg kan sove lenge, har eget sete, kofferten er med og jeg har fortsatt et hjem jeg skal til). Jeg flyr gjerne SAS jeg hvis det passer best.

Forøvrig mener jeg (fortsatt) at før SAS blir lavprisselskap er det en del av Lufthansa.

Såså .. ingen grunn til å disse damen for dette .. bare en liten spontankommentar som neppe var annet enn humoristisk ment.

Selv jeg som ønsker Fru Halvorsen sendt til Bjørnøya som oppsynsdame de neste 20 årene og synes no-frills airlines er noe dritt, synes jo selv at kommentaren var litt humoristisk

Såså .. ingen grunn til å disse damen for dette .. bare en liten spontankommentar som neppe var annet enn humoristisk ment.

Jepp! Og hun sa det med et smil, og fikk smil og latter tilbake. Det kan vel være kjekt med litt selvironi i SAS-familien i disse dager?

Gulboble: Nå var vel ikke finansministerens poeng at billettprisen hennes hadde betalt for kaffen - snarere de 800.000.000 kronene Staten bladde opp i emisjonen tidligere i år.

Blir jo litt som da Nordea-mannen på Gardermoen sa "du skal få innvekslingsgebyret på 35 kr gratis, siden du er fordelskunde" - SAMME DAG som Staten hadde bladd opp 350 mrd til bankene :D

Nå var vel ikke finansministerens poeng at billettprisen hennes hadde betalt for kaffen - snarere de 800.000.000 kronene de bladde opp i emisjonen tidligere i år.

Blir jo litt som da Nordea-mannen på Gardermoen sa "du skal få innvekslingsgebyret på 35 kr gratis, siden du er fordelskunde" - SAMME DAG som Staten hadde bladd opp 350 mrd til bankene :D

En vesentlig forskjell. De 800millionene til SAS er en investering som de som investerte mest sannsynlig vil få igjen. Og de 350 mrd til bankene var et lån som må tilbakebetales, således at bankene ikke har fått noen ting.....kanskje en fordel å ha fakta i orden?

Det er min tur, jeg kan sove lenge, har eget sete, kofferten er med og jeg har fortsatt et hjem jeg skal til

Hos DY flyr man rundt i likkister.
Med belegget til SAS får du snart kofferten i eget sete - helt gratis!

;)

cabincruiser, fru Halvorsen benyttet "vi" i sitt utsagn og ditt forslag hadde med det falt på steingrunn (jeg går ut fra at også fru Halvorsen også er en av oss skattebetalere). Kjenner jeg fru Halvorsen rett så hadde vedkommende som hadde prøvd seg på en slik salve fått en enda skarpere kommentar tilbake + en skrape i lakken (siste advarsel) fra ledelsen.

KGL: Legg merke til at jeg hadde med en blunkende smiley. Man trenger vel ikke ta alt så forbasket seriøst.

Hos DY flyr man rundt i likkister.
Med belegget til SAS får du snart kofferten i eget sete - helt gratis!

;)

Hvor ER alle disse tomme SAS-flyene? Mulig jeg bare har voldsom flaks/uflaks (alt ettersom hvordan man ser det), men jeg ender til stadighet opp på SAS-flyvninger med skikkelig belegg. Senest på SK4416 på tirsdag, var bortimot stinn brakke.

Hvor ER alle disse tomme SAS-flyene?

Ikke ta min uttalelse så tungt, for jeg lurer egentlig på det samme som deg :) Min opplevelse er også at det blir fullere og fullere fly og av og til smekkfullt. Snakker da innenriks i Norge. Bare flighter seint på kvelden jeg opplever som "halvfulle".

Nå er det vel statistisk størst sannsynlighet å havne på et fly med bra belegg da ;-)

Ellers så er det vel journalisten som laget et poeng ut av at SAS som lavprisselskap. Hvis du leser artikkelen så ser du jo at det vil skje hvis businesspaxen eller de som ønsker eller må ha noe annet enn "lcc"'ene tilbyr ikke tar seg opp, men derimot forsvinner. Da kan ikke SAS fortsette med planene for Core SAS, men må jo tilpasse seg en annen kundemasse.

Dersom Fru Halvorsen viser til sin (vår) eierandel i SAS og siste emisjon, er uttalelsen mildest talt oppsiktsvekkende. At ikke FINANSMINISTEREN ser forskjellen på en investering og statsstøtte er jo fantastisk.

Dersom Fru Halvorsen viser til sin (vår) eierandel i SAS og siste emisjon, er uttalelsen mildest talt oppsiktsvekkende. At ikke FINANSMINISTEREN ser forskjellen på en investering og statsstøtte er jo fantastisk.

Jeg antar at hun mente at prisen for kaffe var inkludert i billettprisen og ikke noe knyttet til statens investering, men nå var ikke jeg der så hvem vet. Kristin Halvorsen er nok en rimelig skarp dame, som nok utmerket godt skjønner dette.

Jeg antar at hun mente at prisen for kaffe var inkludert i billettprisen og ikke noe knyttet til statens investering, men nå var ikke jeg der så hvem vet. Kristin Halvorsen er nok en rimelig skarp dame, som nok utmerket godt skjønner dette.

Det er vel vanskelig å spekulere i hva hun tenkte i sitt lyse hode akkurat der og da, men slik jeg hørte det der jeg satt, siktet hun på en humoristisk måte til de 800 millionene hun (og vi) som aksjonær(er) hadde spyttet inn i selskapet noen uker tidligere. Og humret godt, sammen med flyvertinne, politiske motstandere og passasjerer forøvrig, inkludert undertegnede.

Ikke jeg heller. Eneste jeg har skjønt av core sas, er nedbemanning og rutekutt. Enten skjønner jeg (og mange andre) lite, eller så er ikke SAS flinke nok til å nå fram med budskapet om hva det "Nye SAS" er.

Der mener jeg er inne på du jeg anser som et av SAS største problemer i forhold til kundene. Er det noen vet hva SAS står for? Ikke jeg. Så er det full service, så er det billig og lite service, så relanseres servicen, nå er det reklame for alt du får "gratis". Ikke rart folk blir forvirret, du skal være litt over middels interessert for å vite hva som gjelder denne måneden liksom.
For å ta et eksempel, min mor reiste denne uka fra AMS med SAS og ble skuffet. Der var det ikke noe gratis kaffe eller annen servering. Det hadde hun ikke regnet med fra et selskap som SAS.

Helt alvorlig. Kred skal deles ut til de som fortjener kred, og dette utsagnet i denne sammenhangen er garantert ment som en humoristisk vinkling på at denne kaffekoppen er inkludert i bilettprisen. Jeg mener derfor at en slik kommentar teller positivt for fru Halvorsen. Det skal dog sies at hun aldri klarer å samle nok kred til at jeg noensinne kommer til å stemme på henne, men denne synes jeg tross alt at hun skal ha for :)

Hun har jo uten tvil et poeng i at kaffen er betalt gjennom biletten. Om de bare kunne begynne med varm sjokolade (aka; kakao) i tillegg, så skulle jeg være fornøyd, for jeg drikker verken kaffe eller te...

Back